fredag 1 maj 2009

1:a maj vid havet...


Dragsmarks båtvarv idag...


Våra båtgrannar har precis lagt i sina båtar...

Det börjar så smått att fyllas på i hamnen...

Här ligger våran båt, eller snarare f d båt, vi sålde vår älskade ögonsten i höstas...
... saknade blev verkligen påtaglig idag när våra vänner vårrustade sina båtar för fullt och inte vi...

Tillbringade dagen på bryggan och jobbade lite på solbrännan...


Vackra körsbärsträd på varvet...

På vägen hem passerade jag de här söta lammen...

O vitsippan ute i backarna står och niger och säger att nu är det VÅR!!!
Vilken underbart varm och härlig sommardag det varit ute idag. Började dagen med ett par timmars arbete då jag kommer vara ledig på onsdag nu i veckan. Åkte sedan ut till Dragsmark, båtvarvet där vi haft våran båt de senaste sommrarna. Sålde våran älskade båt i höstas och nu känns det verkligen så tomt och konstigt att inte ha någon båt, kommer sakna båtlivet och havet så jag blir tokig i sommar, men det är bara att inse att man inte kan ha allt i livet samtidigt. Nu har vi ett hus vi snart kommer flytta in i och vi har trots allt våra fd grannar som jag var ute och hälsade på idag när de vårrustade sin båt som vi har blivit lovade att vi ska få åka med på några turer i sommar, och ev låna deras båt en vecka under sensommaren.
Det är så mysigt och gemytligt på varvet, bara trevliga båtägare och det känns bra att vi hyrt ut vår båtplats i andra hand i år, så förhoppningsvis så har vi en ny båt nästa vår att pyssla med, men det kändes bra konstigt att se vår gamla båt stå där på varvet, se men inte röra...
Sitter nu och tittar på Humorgalan på 4:an och det gör ont i mig när jag ser vilka dåliga förutsättningar barn i många länder föds till, inte fel med lite eftertanke ibland, även om man vet att det är så här världen ser ut så önskar man ju att det vore annorlunda och man inser inte helt oväntat att många av våra problem verkligen är I-landsproblem och inget annat... Med andra inte så mycket att klaga på...
Hoppas ni också haft en skön dag ute det vackra vädret och att ni nu njuter av kvällen!!

6 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Vi ser också på Humorgalan, jag är redan världsförälder sedan flera år. Hemskt att se att barn far illa. Dina ben är lika bruna som mina ser jag, hihi. Vi har bått men håller på att sälja den, har sommarhus också. Man kan inte ha allt. Jag är tyvärr ingen båtmänniska. Vilka härliga bilder på havet, precis stilla.

Stor kram Anne

Anna sa...

Tack gulliga Bella :-)

Vilka härliga bilder du bjuder på .
Tittar med på Humorgalan, härligt att de får in så mycket pengar.

Kraaam

Ann-Louise sa...

Tack. Du hade ju lika fina och härliga bilder själv. Härligt att kunna sitta barbent!

Ja visst kan man sakna båt när man haft en! Jag är uppväxt med båt och har tillbringat mina somrar på sjön. Mycket jobb ja visst men den här tiden är det mysigt!!

Kramar och ha en trevlig fortsättning också på helgen!

Miia - There´s no place like home sa...

Åååh, vilka härliga bilder! Vad skönt att lapa sol på bryggan. Jag längtar också efter en solstund på balkongen i bikninin, men det ska jag unna mig när vi kommit liter i ordning ;)
Ikväll åt vi i alla fall middag på balkongen - supermysigt!

Kraaam

Malena sa...

Tack för dina snälla ord hos mig! Du har ju själv underbara bilder! Och du bor vid havet, i bohuslän, i eget hus, jag blir alldeles avundsjuk :-)

Jag bokmärker din trevliga blogg och återkommer!

Ha en skön lördag!

jessi sa...

jag förstår att ni saknar båtlivet, själv har jag aldrig haft båt men man tänka mig att det är frihet och underbart att åka ut!

vad roligt för er att ni ska flytta till hus! Vi letar ju med o förhoppningsvis har vi hittat vårt hus nu, det beror på priset, spännande vecka framför oss!

kramar