söndag 10 maj 2009

Firande av pappa


Lagom till gårdagens lunch som intogs på restaurangen nere i hamnen där mina föräldrar bor kikade solen fram bakom molnen och lyste upp en tidigare grå dag...


För min del blev det lax med diverse goda tillbehör som intogs med god aptit...


Är det någon som missat att jag älskar glass?? inte, kunde just tänka mig det... :)


Att det låg många timmars arbete bakom innan den här fina segelbåten var redo för den sjösättningen som vi fick beskåda under vår lunch med det gamla magasinet i bakgrunden är det ingen tvekan om...



Det är stor skillnad på hur det ser ut nere i hamnen idag...


...jämfört med för några år sedan innan sjöbodarna byggdes...

Go morgon!!

Söndagmorgon och jag sitter framför tv och tittar på Nyhetsmorgon och skulle helst av allt bara sitta i kvar här hela dagen och bara slappa efter ytterligare en natt med usel sömn, men flyttkartongerna i hallen står och tittar på mig så jag tror bestämt att jag ska sätta igång direkt och så blir det förhoppningsvis läsning av favoritbloggar och slappa i soffan i eftermiddag istället innan jag i kväll har tänkt att somna av ren utmattning!! Måste ju tänka positivt...

Gårdagen tillbringades hemma hos mina föräldrar då min pappa fyllde år vilket självklart skulle firas. Sambon låg hemma i sängen med feber och mamma var på kick-off med sitt jobb så vi hade bestämt att pappa skulle hämta farmor och sen åkte vi gemensamt ner till båthamnen där min bror med flickvän mötte upp för en trevlig lunch.

Jag känner knappt igen mig nere i hamnen som är så omgjord sedan jag var liten då somrarna tillbringades i mamma och pappas båt på Vänern. Så vart mitt båtintresse kommer ifrån är det ingen tvekan om. Även mina Mor- och Farföräldrar har haft båt, morfar var dessutom sjöman under många år och farmor och farfar var slussvaktare när min far var liten, så min förkärlek till vatten och båtliv ligger nog i generna.

Alla sjöbodar som ni ser på bilderna ovan är nybyggda de tre senaste åren och hamnen växer hela tiden. Det har varit mycket debatt om deras vara eller icke vara då det tagit bort större delen av den fina utsikten ut över Vänern och jag tror inte sista ordet är sagt ännu huruvida några av bodarna måste flyttas. Visst man ser inte ut över hela Vänern, men samtidigt så tycker jag det är positivt att det byggs och att man utvecklar även då det är en liten ort.

Nej nu är det dags att börja packa!!

6 kommentarer:

Ann-Louise sa...

vad mysigt ni hade det. Gillar sjöbodar, ger en härlig karaktär till skärgården med sin röda färg!

Synd att sambon blev dålig.

ha det bra bland flyttkartongerna!

Kram

Malena sa...

Vad skönt att vädret blev bra! Och vilka godssaker du fick i dig, laxen såg supergod ut.

Hoppas du har och har haft en skön söndag!
Kram!

homebylina sa...

Åh, vilka härliga bilder, förstår att ni njöt av er lunch! Lycka till med packningen! Kram Lina

Stjärnor & Champagne sa...

Hoppas att du fick ngt uppackat iaf. Mums vad gott det ser ut både lax och glass...
Var rädd om dig.

Kram Anne

Stjärnor & Champagne sa...

Menar nerpackat.....

jessi sa...

jag tycker det ser så härlig ut, en riktig idyll!

KRAMAR!