söndag 17 maj 2009

Grattis lilla E och Norge!!!


Bättre sätt för Norge att fira sin nationaldag på än med en vinst i Eurovison genom Alexander Ryback är väl svårt att hitta... GRATTIS NORGE!!! (Bild lånad från Aftonbladet)


Världens goaste lilla E har fyllt 1 år i veckan och igår firades hon ordentligt...


Den färgglada masken hon fick av oss i present tog hon till sig direkt, att sitta still på den blå filten ni skymtar på kortet var inte så roligt så E tog sin mask och gav sig iväg bort till bord och stolar och väl där vände hon sig om och vinkade...


Efter blöj- och klädbyte kom mer gäster och med de fler paket så klart och hur glad det lilla födelsedagsbarnet blev, ja det ser ni ju... Sen vet jag inte om presenterna eller pappret och snöret på dem var roligast i år... Huvudsaken var ju att födelsdagsbarnet var nöjd och glad och det var hon, GRATTIS TJEJEN!!!

Hittade den här klädhängaren på Europa Möbler igår...

tyckte den var riktigt snygg med belysning bakom, kostade 3 000 kr så jag funderar på om jag skulle kunna göra ett eget träd... Fortsättning följer här på bloggen...

God Morgon!

Det är söndagmorgon och efter lite frukost ska vi bege oss ut till huset för att börja lacka kvistarna i taket i vardagsrum och hall och grundmåla det. Gårdagen ägnades åt att hämta sambons magasinerade möbler och tillhörigheter. Tyvärr har en del av möblerna blivit skadade och en tavla var kraschad. Hoppas att det inte hänt något med sakerna som är i flyttlådorna... Lite tråkigt, men desto roligare är att vi på IKEA igår köpte en soffa, två fåtöljer, Hemnes sängstomme, byrå med 8 lådor och två sängbord. Ännu så länge är inget ihop satt utan allt bara inställt i huset i väntan på att vi ska renovera klart, eller snarare kanske börja renovera, än så länge är det bara golvet i hall, vardagrum och kök som blivit täckta. Det gjorde sambon igår kväll samtidigt som jag åkte och grattade min favorittjej lilla E som nu blivit stora tjejen och fyllde 1 år. Blev tyvärr en ganska kort visit då mina krafter var helt slut efter en lång dag. Innan jag somnade tittade jag så klart på Eurovision, tråkigt att Europa inte var redo för operapop och att Sverige slutade på 21 plats, men Malena var jätteduktig och kunde inte gjort bättre ifrån sig än hon gjorde om ni frågar mig. Stort grattis till Norge, helt galet vad överlägsen han var, men det var nog meningen att han strax efter midnatt skulle koras till vinnare. Bättre start kunde Norge knappast fått på årets 17 maj firande. GRATTIS NORGE!!!

2 kommentarer:

homebylina sa...

Ja, nu verkar ni ha fullt upp med husrenovering! Så det blev hemnesserien =)Ja, vi har ju den och är helnöjda!Kom ihåg att huset står kvar och man orkar/hinner oftast inte göra allt på en gång....kan ju vara bra att ha i minnet de dagar då orken tryter =)Ha det gott! Kram Lina

Anna sa...

Åhh dom där är så fina!! Såg dom på nåt göra-om-program på tv och har också funderat på att kanske snickra ihop ett själv :)

Va kul med hus å att få göra om precis så som man själv vill ha!! Är ju lite att pyssla med men det är det ju värt när det är färdigt!!

Kul att du kikade in hos mig å dessutom lämnade en liten kommentar, det är alltid lika kul :)

Nu har jag nåt att följa också med erat hus, det blir skoj!!!

Kram