fredag 15 maj 2009

Dagens fynd på dagen D...



I så många bloggar läser man om vilka fynd som gjorts på ÖB, Rusta och andra billiga butiker som man förvånas över. Min arbetskompis hade nya snygga skor här i veckan och jag frågade så klart var hon köpt dem... På Rusta för 69 kr!! Enligt henne fanns det betydligt fler olika färger och varianter, med spänne, utan, med rosett, med band etc än vad man kan hitta på nätet. Supersköna att gå i var betyget så ett besök på Rusta i helgen är helt enkelt att rekommendera!!
Go morgon!
Sitter och äter frukost med solen som strålar in genom fönstret från en klarblå himmel, tar det som ett gott omen då det i dag är dagen vi får nycklarna till vårat hus!! Ja, jag vet att jag tjatar om detta hela tiden, men det är lite speciellt, första huset och man har så mycket tankar och ideér om hur man vill renovera och inreda och sen förhoppningsvis bygga upp ett liv i huset som man kommer trivs med. Klockan 14 ska vi träffas på banken och göra klart alla papper och sen åker vi så klart direkt till huset med alla tapetprover som jag lånat hem, behöver bestämma oss för vilka vi ska ha så vi kan beställa dem i kväll då morgondagen kommer gå åt till att hämta min sambos alla prylar som står magasinerade i hans gamla hemstad för på söndag så är det dags att sätta igång och renovera!!
Hoppas ni får en riktig bra dag!!!

11 kommentarer:

Mina ord - min vardag sa...

Hej!
intressant blogg, hit vill jag återvända. Snygga skor, nu måste jag med in till Rusta i Kristianstad och se om där finns likadana. De ser väldigt sköna ut.Ha en bra dag.

jessi sa...

Grattis till dagen D när ni ska få huset!
Jag vet inte vilka som fyndar på de ställerna för i min stad finns ingenting alls i ÖB o Rusta... trist!

Ha det så gott!

homebylina sa...

Fina skor! Man kan verkligen göra fynd där man minsta anar det! Lycka till med allt i dag =)Kram Lina

Ingrid sa...

Vilka fina skor, det är ju så inne med tygskor nu. Fungerar illa för mig eftersom jag bor på en gård...

Men till det priset kanske jag också provar :0)

~Livet i byn

Helenas loggbok sa...

Vad kul med nya huset! Älskar den där känslan att få börja på något nytt, en ny period i livet! Kanske därför vi flyttar runt som tokar och får möjligheten att byta hus varje gång!

Jättesöta skor. Letar efter liknande till min Wilma. Det är svårt när man är 12 år och har stora men smala fötter som man ofta har i den åldern. Man får inte underskatta de där affärerna, de kan ha allt möjligt fint och igentligen behöver man ju inte säga till folk att man köpt sina skor på Rusta. De kan ju gärna få tro de kommer från något annat ställe!
Ha en skön fredag!
Kram
Helena

mariaemb. sa...

Åhhh, så spännande! Grattis får man väl nästan säga.

Skorna ser jättefina ut och riktigt bra för en studentbudget! Kanske får försöka ta mig till någon Rusta innom en snart framtid. Indiska ha MASSOR av fina saker och underbara sommarkläder just nu.

Ha en riktigt fin helg. Stor Kram.

Ann-Louise sa...

Grattis till huset!!

Hoppas ni får en givande kväll och känner glädjen slå i taket när ni är i ert egna hus!!

Kramar

Fröken Fräken sa...

Åh wow, då går du säkert omkring i huset nu, helt i ett rus av lycka! Gud vad kul!

Tack för dina snälla ord hos mig, jag blir så glad!!!

Miia - There´s no place like home sa...

Och jag som fyndade vår spegel på ÖB ;) Go budgetkedjor!

Hoppas du har en mysig fredagkväll. Kramkalas!

Att ha det gott sa...

Tack för tips

Stjärnor & Champagne sa...

Det där Rusta...Jag hittar aldrig något där. Måste vara fel på vår butik. Lycka till med husety. Ja vid denna tid har ni ju fått nycklarna för länge länge sedan.

Kram Anne