tisdag 19 oktober 2010

Snövita...





SNÖVITA - Ikeas serie med presentepapper och dekorationer ser ut så här i år, det är allt ifrån randig allmoge, gulliga hjärtan, moderna stjärnor till klassiska änglar. Det finns med andra ord något för alla som gillar julen...

Julklappsinslagningen är en av julens höjdpunkter tycker jag, vissa år har presentpappret inhandlats på IKEA och varit allt i från stilrent i silver och vitt till mera färgglatt, andra år har det blivit en mer klassisk inslagning i gammaldagsstil med brunt papper, trådsnöre, rött lack o sigillstämpel. Vet inte om det är tack vare tv-serien Ullared som gjort att det verkar ha blivit någon slags Ullareds-effekt i den här delen av landet, men jag tycker "alla" man pratar med varit eller ska till Ullared innan jul och bara senaste veckan så är det flera av mina vänner och arbetskompisar som besökt Boris, Morgan och de andra på Gekås för att inhandla större delen av årets julklappar och säkert en och annan rulle med julklappspapper. Vet inte om det är inbillning eller om det verkligen är så att alla julsaker plockas fram allt tidigare från år till år i butikerna, att IKEA och Gekås brukar vara tidiga vet jag, men att även Bauhaus och andra affärers butikshyllor redan fyllts upp med tomtar och adventsljusstakar känns tidigt... Vad tycker ni?

Än är julen ett par månader bort och mycket ska hinnas med innan det är dags att doppa i grytan på självaste julafton. Nu blir det favoriterna Desperate Housewife och Cougar town som avslutning på denna regniga oktobertisdag.

Kramar Bella ♥ 

9 kommentarer:

Johi sa...

Undra om du hann läsa mitt inlägg innan du skrev? ;-) Jag gillade ikeas serie mkt men jag har nog så det räcker hemma nu! Kram

Ann-Louise sa...

Nog känns det lite tidigt allt men man förstår ju att de vill sälja så mkt som möjligt. Sen hjälper vi ju till att tipsa varandra om var det finaste finns så vi är väl en del av det hela också...bloggarna. Bilderna du visar ser ju ljuvliga ut så lite sugen blir man ju men jag har bestämt att det blir en lightjul här hemma. Barnen är så stora nu och mamma finns inte längre, min första jul utan henne, så det känns trist.

Ert hur ser så mysigt ut och ni har sån ordning oc fint överalt tom i källaren ;-) Bra där=)

Kramar

LOTTAS HOME sa...

Gomorron vännen!
Visst känns det lite tidigt, men det är ju så mysigt med julen.
Även hos mig är det lite jul på bloggen idag, fniss.
Hoppas att du får en fin dag!
Kram Lotta

alegni sa...

jag har aldrig förr tyckt att affärerna plockat fram julgrejer för fort, men i år har jag stört mig litet på att ljusslingor och dylikt börjat dyka upp på hyllorna redan i september. kanske det beror på att jag mer än vanligt avskyr det vita och kalla som är på kommande.
min favorit av bilderna du visade är den översta :)
allt gott! kram
ingela

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Usch ja, alldeles för tidigt. Förstör allt! Ingen aning om det där med att folk skulle shoppa klappar på Ullared men man kan ju hoppas inte ;-)

Ha en härlig dag!

jessi sa...

ja det börjas nog tidigare men helt ok för mig. Jag njuter av allt med julen o vill börja tidigt att fundera o planera.

Ja det är ullareds feber i landet fast jag känner ingen som brukar åka dit. Har nog mer vänner som gillar att handla i mysiga butiker. Så jag lär aldrig besöka ullared, är lite avskräckt efter sett lite på tv. Säkert ok grejer där men klarar inte av handla på ställen där det inte är fint omkring. Men tur man är olika och de finns ställen för alla!

Sköt om dig! ikea brukar ha roliga julsaker men är man inte där tidigt så finns inget kvar. det är trist att de inte laddar upp så räcker längre!

KRAM

cecce sa...

Åh, vilka fina inbjudande bilder!
Ikea nästa:-)
Ullared tänker jag nämligen inte åka till...tror jag:-)

Hoppas du har det bra!
Stor kram

Helenas loggbok sa...

Ullared är nog inte min grej. Har varit där en gång och det var för 20 år sedan när jag säsongsjobbade på golfrestaurangen och jag åkte tid med hon som ägde den för att handla på oss inför säsongen.

Var på IKEA i lördags i Arlon, Belgien och blev så besviken för att de inte plockat fram sina julsaker. Många andra affärer har haft sina grejer framme flera veckor....

Hoppas de fått fram julsakerna i butikerna tills vi ska till Sverige på lovet. Men de flesta mindre butikerna plockar fram sitt först efter Alla Helgonna och då har vi åkt hem.....

Stor kra
Helena

Miruschka sa...

Visst börjas det tidig, med julsaker i affärerna, men samtidigt tycker jag det är så mysigt!! En av mina döttrar spelade julsånger för fulla muggar när hon var hemma förra veckan, SÅ mycket längtar hon!

Det är roligt med julpapper, att få slå in paket i fint papper och med matchande snören!
Det är inte så himla länge kvar, det kommer bara att svischa till så är vi där!

Ha en riktigt bra onsdag, ikväll är det Grey's...jippi:)
Kram♥