tisdag 5 oktober 2010

Liten bebis och fin tekanna...

Stort Grattis till mina goa vänner K och P som igår kväll efter 9 månaders väntan fick sitt andra barn, min lille gudson fick en lillasyster som kom till världen 9 dagar efter beräknat datum, hon var en frisk och kry liten tjej på 3,3 kg och var 48 cm lång, önskar Er alla lycka och jag längtar redan efter att få träffa lilla E...

Efter drygt 9 månaders väntan föddes den lilla efterlängtade tjejen igår, och även om det föds barn var och varann månad i min bekantskapskrets för tillfället så är det alltid lika speciellt när ett nytt liv föds och det kom allt en liten glädjetår i mitt öga imorse när jag vaknade och fick se det glädjande sms:et. Arbetsdagen försvann sedan i ett rasande tempo idag då vi första hade personalmöte och sen utbildning resten av dagen. Alltid intressant att lära sig nya saker så det har varit en givande dag för min del som sedan avslutades med ett möte på banken.



Insåg i helgen när svärmor var här på besök att jag inte har någon tekanna, den här vita från IKEA heter Värme och kostar 79 kr och kommer få följa med mig hem vid nästa besök hos det blågula varuhuset, för visst måste man ha en tekanna så här på hösten när man dricker te varje kväll...

Tittade på solfilmen efter vädret idag och nu går solen upp 07.15 och ner redan 18.15 här på Västkusten, dagarna blir allt kortare och det är inte mer än några veckor kvar innan vi ska ställa om klockorna till vintertid. Trädgårdsmöblerna ska plockas in och vissna sommarblommor bytas ut mot fräscha höstväxter. Idag har vi haft riktig indian el britssommar vilket man väljer att kalla det här i Bohuslän, 18 grader och sol var det när jag kom hem efter jobbet, inte illa för att vara den 5:e oktober.

Nu blir det lite bloggläsning i väntan på kvällens premiäravsnitt av efterlängtade favoritserien, Desperate Housewife!!

Kramar Bella ♥

9 kommentarer:

millandante sa...

Då ligger du nog där i soffan just nu... hoppas du har det riktigt gott!:)

Underbart när ens vänner får barn, så man får klämma och gosa lite...!:)

KRAMAR

MIN LYCKA ♥ sa...

Härlig lycka som sprider sig när ett barn är född! Tänk vilket fantastiskt mirakel!

MIN LYCKA ♥ sa...

...fött ska det ju stå såklart;)

Mia sa...

Mysigt med bebis!!!

Fina tekannan - kommer få följa med mig hem på lör...tack för tipset!

Kram

Miruschka sa...

Det var likadant med mitt barnbarns födelse, nio dagar senare än beräknat och föddes igår:)

Jättefin tekanna, bra julklappstips till en av mina döttrar som älskar te!

Nu väntar sängen, så god natt och sov så gott!
Kram

Camilla sa...

Hej rara Bella,

Det känns som att du haft en bra dag - låter så skönt:) Och visst hade vi alldeles ljuvligt väder igår!!!

Ja, det är ett mirakel det här när det föds en ny liten människa. Min gör för tillfället kullerbyttor i magen:) Hoppas att jag också går lite över tiden - vill ju helst att det blir en januari bebis men de två tidigare barnen har haft bråttom så min barnmorska skrämmer mej och säger att hon tror på julafton...

Te kannan ser verkligen jättefin ut och vilket bra pris - Ikea kan allt dom:)

Var rädd om dej och ha en fin onsdag - kram kram!!!

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Mmm, det är behagliga temperaturer vi har än så länge. Tur det =) Mörkret däremot är ingen favorit ...

Hoppas att din dag blir bra!

Kram

Helenas loggbok sa...

Tekannan är superfin. Jag dricker te ur min gamla tekanna varje dag flera gånger. Den har jag haft med mig sen jag flyttade hemifrån och jag kan inte förstå att den håller ännu.

Hinner inte med att blogga just nu. Har massor att ta igen och läsa ser jag när jag tittar in hos dig! Vad mysigt med ytterligare en lite bäbis i bekantskapskretsen!

Stor kram
Helena

Susanne sa...

Ja visst är det mysigt med alla dessa bebisar :)
Jag kollade också in denna kanna på IKEA men det blev en annan i glas med tesil i istället som jag också tyckte om....ibland är det svårt att bestämma sig ;)

Hoppas du får en mysig tv kväll...för du tittar väl på Grey´s Anatomy!!!

Kramen