fredag 29 oktober 2010

Favorit i repris och feltolkningar på Vårdcentralen...


Ikväll blev det en favorit i repris till middag, kycklingpaj med sting, och som vanligt på fredagkvällarna är det Idolerna som står för underhållningen, 90-tals tema ikväll så en och annan gammal goding lär det bjudas på den närmsta timmen, ser bl a fram emot att få höra Jay sjunga en Backstreet Boys-hit...

 Så var det fredagkväll igen, arbetsveckan är avslutad och en ledig helg väntar där det återigen ska målas, tillåter vädret blir det målning av fönster och fortsätter det ostadiga höstrusket även under morgondagen blir det köksluckorna som får sig en uppfräschning med vitfärgen.
 Idag är det en vecka sedan jag träffade Bedömningsteamet och fick mitt utlåtande, sen har det inte hänt så mycket mer än att jag varit i kontakt med Vårdcentralen för att boka tid hos en läkare, men att få en fast läkare där är tydligen svårare än svårast så den tid jag har nu är hos en läkare som återkommer med jämna eller ojämna mellanrum som sköterskan jag pratade med uttryckte sig. Det som är viktigt för mig är att få en fast kontakt som kan göra regelbundna uppföljningar så att jag inte behöver börja om från början vid varje läkarkontakt. Det som nog var tänkt som något bra för att jag inte skulle behöva dra hela min sjukdomshistoria ännu en gång på måndag när jag ska träffa läkaren var att en sköterska skulle läsa in sig på min sjukdomshistoria och sen göra en sammanfattning till läkaren, men när det första denna sköterska säger till mig är att hon läst mitt utlåtande och att det ju vore bra att komma igång med KBT (Kognitiv beteende terapi), vet jag inte om jag blev mest arg, ledsen eller uppgiven över uttalandet... I mitt utlåtande står det att jag inte har några psykiska problem, att jag inte är deprimerad och att jag redan har gått på KBT i ett år och tagit till mig behandlingen på bästa sätt och idag har stor nytta utav den i mitt vardagliga liv, jag anses färdigbehandlad när det gäller den biten och nu är det viktigaste att jag kommer igång med det fysiska för att ta hand om min kropp, allt detta disskuterades även vid mötet förra fredagen i nästan en timme... När sköterskan drar den totalt felaktiga slutsatsen av att läsa ett utlåtande där motsatsen står svart på vitt blir man ju lite smått orolig över hur hennes sammanställning/sammanfattning över min sjukdomshistoria och situation idag kommer se ut som sedan lämnas vidare till läkaren...

Nu får vi hoppas på att sammanfattningen blir bättre än det första uttalandet och så får jag helt enkelt höra mig får ordentligt med läkaren på måndag dels hur ofta han är på plats på vårdcentralen och dels vilka uppgifter han fått över min situation, så att vi inte hamnar galet från början... Bara att konstatera att det inte är helt enkelt att vara sjuk, jag är glad att jag inte är gammal och glömsk, det blir trots allt enklare att hantera saker som dessa när man har huvudet med sig!!

Nu önskar jag er alla en riktigt trevlig helg och på återseende imorgon!

Kramar Bella  ♥

4 kommentarer:

millandante sa...

Nämen Bella, detta är ju inte rimligt, det låter som om du bara får gå ett varv till... Vet inte om du är på samma vårdcentral, annars kan ju nästa steg vara att byta just sådan, idag får man ju lista sig var som helst om jag inte har fel. Hoppas läkaren du ska träffa kan läsa själv!!!

KRAM från en som beundrar ditt kämpande! Lycka till med målningen!

Mia sa...

Hoppas att sköterskan uppdaterar sig o ger rätt info till läkaren..

Ha en underbar helg söta bella!

Kram

alegni sa...

men vad frustrerande att få ett sådant svar av sköterskan! hoppas verkligen hon läser på lite bättre innan hon diskuterar med läkaren.

söta tofflor du köpt i veckan :)

allt gott! kram
ingela

Anne-Lie sa...

Trist att behöva skickas runt, jag hade tur förra gången jag sökte, blev skickad direkt till sjukhuset och fick rätt diagnos direkt! Har hört att vårdcentralen Carema ska vara bra! Tyvärr blir man så trött på sjukvåden ibland, ha det gott o lycka till med allt kämpande.