söndag 13 juni 2010

En båtmotor i delar...



Det var inte riktigt så här vi tänkt oss att dagen skulle sluta, en båtmotor i delar och ingen tur på havet ...

Någon båttur blev det inte idag, min bror och hans vän som arbetar med motorer kom ner vid lunchtid och tyvärr var det inte bara att skruva dit ventilstaget som var böjt utan det visade sig att en av ventilerna rostat fast då det kommit in fukt i motorn. Detta är tydligen inget vanligt fel utan sånt som kan hända så vi har helt enkelt dragit en nitlott och haft riktig otur. För att se det positiva i det hela så var det bra att vi upptäckte felet nu, hade det inte åtgärdats så finns det risk för att vi kört sönder hela motorn i sommar och det hade blivit dyrt...
Nu är vi hemma igen, delar av motorn har dem tagit med sig för att reparera och förhoppningsvis så skruvas allt tillbaka i mitten på veckan och då ska vi om allt går som det ska ha en fungerande båtmotor och äntligen få ta vår premiärtur.
Önskar er en trevlig söndagkväll, här kikar faktiskt solen fram bakom molnen, hoppas den gör det hos er också!

Kramar ♥

10 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Så tråkigt! Hoppas ni får er en tur snart!
Kram Lisa

Carolines hemligheter sa...

Nu har jag uppdaterat mig på vad som hänt i ditt liv sedan sist (har haft några dagars bloggpaus) och du har ju hunnit med att fylla 32 (grattis, grattis... en synnerligen bra årgång må jag säga, hihi), ha flera viktiga möten, fixat med er fina (och stooora) båt och annat :-) Inte dåligt!

Hoppas att du får en riktigt skön ny vecka (och att det löser sig med båtmotorn snart), massa kramar!!!

Marie sa...

Usch vad tråkigt med båt motorn!

Vår förra motor krånglade lite till och från en hel sommar och till slut gav den upp helt och hållet. Det var så tråkigt när vi packat matsäck o badkläder och fick vända hem igen, det hände ofta. Men nu har vi sålt den o båten och väntar på nytt! (Motorn såldes till en kille som ville ha reservdelar)
Hoppas det ordnar sig för er!
Kram

Signe 1 sa...

Näe fy vad trist vännen! Hoppas ni får en tur snart, eller ja föresten, måånga sköna turer i sommar, för vem skulle inte vilja ha en båt att åka omkring i, *ler*.

Hoppas att du har haft en skön helg förövrigt!!

Stora kramen Sofia

Aratorps Lena sa...

Hej! Nej, vilken osis med båten... Dina bilder från i går kväll ser riktigt mumsiga ut!

Jag vet-känns HELT galet idag och stå och greja med blommorna när vi är så långt ini juni... Men vädret har ju varit helt kass och så åkte vi ju iväg en vecka. Och DÅ passar du på att komma och hälsa på!!! Typiskt att jag missade dig. Jag pratade med din svärmor i början på veckan och hon sa att du kanske kommer snart igen. Hoppas!
Kram

Mia sa...

Men då!!! Idag var ju sommaren nästan tbax så då hade ju en båttur varit mysig....men får hoppas att efter denna lagning kommer den i strula mer under sommar/semester!

Ha en härlig söndagkväll"!!

KRAM

Ann-Louise sa...

Herre jävlar (ursäkta) vilken fin båt ni köpt! Ser ju ut som en hel svit på vatten, den skulle jag vilja ha.
Men trist att det inte bara kunde gå som det ska med motorn och vilken otur med din papas bil...men bara materiella ting som du sa. Men varför får inte livet vara enkelt någon gång?

Håller tummarna för att det är lättfixat så ni får en premiärtur snart!

Kramar

Jenny sa...

Hej Bella!
Vad typiskt men bra ändå att ni upptäckte felet nu som du säger.

Hoppas det går att fixa!

Ha det gott,
Kraam Jenny

Johi sa...

Vad trist för idag har det ju varit riktigt härligt här. Vi har också vår båt på land fortfarande. Inte för att den är trasig utan av tidsbrist. Jag undrar varje år om det verkligen är värt det? Hur många dagar hinner man vara ute delat med kostnaderna... Jaja, men härligt är det! Kram

cecce sa...

Hej!
WOW!! Vilken båt!! Kollade på bilderna i inlägget nedan! Jättefin! Förstår besvikelsen över att ni inte kom iväg. Hoppas verkligen att det går att laga snabbt!!

Receptet på midsommartårtan ska jag återkomma till. Mmm...den verkade jättegod!!

Hade tänkt jag skulle maila dej i helgen, men tiden har varit knapp. Hinner ingenting just nu. Ska jobba två dagar till sedan hoppas jag att det lugnar ned sig rejält.
Jag hör av mej....

Ha nu en bra start på nya veckan. Vi får hoppas väderläget blir bättre!

Kramar!