måndag 28 juni 2010

Bröllop på Thorskogs Slott....








Berättade i gårdagens inlägg att jag var på bröllop på midsommardagen, ett riktigt sagobröllop på Thorskogs slott. Har ni inte varit där, men ändå tycker namnet låter bekant beror det med största säkerhet på att tv-programmet Stjärnorna på Slottet spelades in i detta Törnrosa slott förra sommaren och jag tror det ska göras så även i sommar.

Slottet ligger i en helt underbart vacker miljö och i det fina och soliga vädret som midsommardagen bjöd på kunde vigseln som hölls utomhus i den engelska trädgården inte blivit finare. Bruden steg ut genom slottsporten likt en prinsessa i sin vackra klänning tillsammans med sin stilige 93 år gamla morfar som förde henne fram till en spänd och förväntansfull blivande make och inte ett öga var torrt. Det strålade av lycka och kärlek om det nyblivna brudparet på samma sätt som det gjorde om Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel för en vecka sedan.

Efter vigseln blev det mingel i slottsträdgården under tiden brudparet fotograferades och sen bjöds det på en mycket god middag i slottets orangeri, fina tal hölls under middagen och brudparet och dess barn strålade ikapp under hela kvällen. Tårta och brudvals blev det innan kvällen avslutades på dansgolvet för de allra flesta. Är jätteglad över att jag fick vara med på det fina bröllopet och önskar L & M alla lycka i framtiden!!

Det måste vara något av ett rekord att 5 av 12 st på en arbetsplats gifter sig under en och samma sommar, två av mina arbetskompisar är numera äkta makar och tre har fortfarande sin stora dag framför sig. Lite kul är det att det är både yngre och äldre kollegor som knyter banden med sin stora kärlekar i sommar.

Visar inga bilder på helgens brudpar förutom bilderna ovan då jag inte bett om tillåtelse, men på Thorskogs slott hemsida finns en länk till fotografen Jenny Blads blogg där det visas en mängd fina bilder från ett annat bröllop där festen hölls på just Thorskogs slott så ni får hålla tillgodo med dem.
Nu ska jag gå ut i det fina vädret och sätta mig i solen och läsa en bok, bäst att passa på att njuta av den fina sommarkvällen!!
Kramar ♥

Inga kommentarer: