onsdag 2 maj 2012

Sommarfeeling...


 Visst är väl ljusrosa blommande körsbärsträd ett av de allra vackraste vårtecknen...

Här på Västkusten har vi haft ännu en riktigt vacker vårdag och äntligen är det så där härligt varmt att sommarkänslorna kommer krypande i kroppen och man vill bara vara ute och ta tillvara på varje minut. Knoppar brister i en rasande fart och enda nackdelen med det är att även allergisymptomen blir allt värre för varje dag. Trötthet, kliande ögon, rinnande näsa, halsont och hosta är ju inte det man önskar så här i sköna maj, men det är inte så mycket annat att göra än att gilla läget. Tyvärr tycker jag inte att de vanliga allergimedicinerna hjälper så där jättemycket och tröttheten o huvudvärken man får av dem gör att jag nästan tvekar till att ta dem emellanåt. Min mamma berättade att hon läst om ett naturläkemedel som tydligen hjälpt många och det positiva förutom bra effekt mot ögon, näsa och hals var att det inte var några biverkningar. Mina föräldrar har varit snälla och köpt en ask till mig som jag ska hämta imorgon och det ska bli intressant att se om tabletterna är så bra som utlovat.


Ni som läst min blogg ett tag vet att jag är svag för cupcakes och gärna bakar just detta och då gärna i fina formar. Min snälla arbetskompis var i Ullared i helgen och köpte nya fina färgglada formar för vårens muffinsbak till mig på Gekås, TACK snälla!!

Fikastunderna blir många under våren och nu är förrådet av fina muffinsformar påfyllt. Jag som har många kompisar som är småbarns föräldrar som har mycket att stå i tycker det är lite trevligt att ta med mig en påse med nybakat när man hälsar på. Det brukar var uppskattat så det kommer jag fortsätta med och vet du något bra ställe att köpa fina formar på till bra pris får ni gärna tipsa om det!!

Hoppas Er vecka börjat bra och att ni har en skön stund i kvällssolen!

Kramar Bella 

6 kommentarer:

Cicci sa...

Nu när vädret har varit så härligt vill man bara ha MER! Tycker synd om dig som har allergiproblem, så hoppas att de nya tabletterna är bättre.

Kram

Nazima sa...

Ja, nu har vi verkligen fått vårvärme och mer vill vi ha!
Vilket fnatastiskt fint körsbärsträd! Blev så sugen på att sätta ett sådant i vår trädgård.
Mitt tips var man kan hitta trevliga muffinsformar är Lagerhaus, dom har dessutom wbshop så nu kan man sitta hemma och klicka hem massa skoj!

Önskar dig en fin torsdag!
Kramar

Majken sa...

Vilka fina muffinsformar :-)
Det är väldigt gott med muffins/cupkakes...

*då håller jag oxå tummen* för att naturläkemedlet hjälper dig :-)

Underbart väder har vi nu. Ci har "vita"körsbärsträd utanför huset & de har börjat blomma nu.. såå vackert :-)

Tack för din omtanke. Dottern som just nu fått en förkylning verkar må bättre efter operationen. De förkylningar hon får verkar hon klara upp, de blir inte samma huvudvärk & bihåleinflammationer & det är vi tacksamma för. Vi avvaktar lite till men vet att hon måste ta bort tonsillerna oxå men vi skulle vilja att hon klarade denna terminen utan. Hon har lite att ta ikapp i skolan som du förstår...

Ha en fin kväll!
kram

HOUSE of ADELA sa...

Visst är det mysigt att baka cupcakes och annat?=) Härliga bilder från dig och ert kommande båtliv gör mig smått avis;) Ja naturen är verkligen underbar nu! Jobbigt förstår jag med pollen, å så många det är som har det jobbigt med det nu. Man kan vara glad som slipper. Njut av solen och värmen nu fina Bella!

Kramar
Adela

mammaxtre sa...

Blommande körsbärsträd är bara så vackra. Man kan nästan inte se sig mätt på dem.

Ha det gott

Linda - Harmony Home sa...

Så härligt med det vackra vädret! Lider med dig som har allergi. Måste vara jobbigt, men håller tummarna för att din nya medicin fungerar bättre.

Kram /Linda