fredag 25 maj 2012

Halva liv...


"Halva liv träffar rakt i hjärtat. En sällsam kärlekshistoria, en familjesaga och en röd tråd av spänning vävs ihop till något alldeles oemotståndligt" Så beskriver Camilla Läckberg Mats Strandbergs bok Halva liv och jag kan bara instämma och varmt rekommendera den, läs den!!

Så var det fredag igen och ännu en arbetsvecka är avklarad, tänk att även maj månad snart är slut och vi går in i sommarmånaden juni. Blir till att hålla tummarna för att det härliga sommarvädret vi haft senaste veckan följer med in i juni och det slog mig tidigare idag att det nu bara är sex veckor kvar att arbeta innan semestern!!

Semestern i år kommer börja med bröllop i Skåne och idag har jag varit och spanat efter en klänning då en kik i garderoben gjorde att jag insåg att det finns gott om vardags- och strandklänningar och en och annan finklänning som passar för grillkvällar eller restaurangbesök, men ingen passande för ett bröllop. Hittade ett par pastellfärgade klänningar som skulle kunna funka på köpcentrat, men ingen som kändes riktigt bra så jag får kolla vidare.

Annars har det varit en riktig skitdag, fick ett telefonsamtal vid lunchtid som gjorde mig så ledsen, arg, sårad och besviken att jag blev alldeles tom och det gick inte att hålla tillbaka tårarna. Ibland känns livet orättvist och trist och jag hoppas att morgondagen blir bättre. Sambon är borta hela helgen och det känns mindre bra då jag hade behövt honom hemma, en varm famn att krypa in i och någon att prata med när det är jobbigt, men så här är det livet ibland och det finns inte så mycket annat att göra än att bryta ihop och sen komma igen. Nu ska jag förska sova och så är det nya tag som gäller imorgon...

Kramar Bella ♥

1 kommentar:

Majken sa...

*styrkekram*
Hoppas du får sova gott!!!