torsdag 17 maj 2012

Kristi Himmelsfärd...


Orange-färgade blommor i vår trädgård...


Lycka är det att se att blommorna jag grävde upp och planterade om i krukor i höstas i alla fall i en av krukorna klarat sig och jag ser att det är på väg upp i fler också, kul!


Lite blomsterfägring från våra grannars vackra och välskötta trädgård...

Här på Västkusten vaknade vi upp till en mulen och regnig Kristi Himmelsfärd och smattrandet mot fönsterrutorna inbjöd till sovmorgon. Gott att kunna ligga och dra sig i sängen en ledig dag och att kunna göra det med gott samvete då de måsten som finns för tillfället här hemma kräver uppehåll ute. Nu har det slutat regna och solen har gjort ett par tappra försök att bryta igenom den grå molnbanken utan att lyckas så  timmarna går och jag har ännu inte lyckats ta mig för något mer än att tömma diskmaskinen, lägga i en tvätt i maskinen och röja av lite här inne och i skrivande stund tittar jag på Bygglov på laptopen. 

Funderade en stund på att utnyttja den lediga tiden till att åka och besöka någon vän som inte bor i stan och som tyvärr alldeles för sällan blir besökt, åka norrut och titta på Charlotte Perrelli när hon uppträder vid invigningen av en ny stor sporthop i en grannort, nästa stund var ett besök på någon handelsträdgård det som lockade, men som sagt jag har helt enkelt inte fått tummen ur till att göra något ännu. Börjar känna mig stressad över att jag inte tar tillvara på dagen och gör något bra utav min ledig tid, men inser samtidigt att anledningen till att jag inte kan ta ett beslut och "komma igång" är för att jag är för trött, kroppen orkar inte så egentligen gör jag ju precis det enda rätta och vilar, men jag vill ju göra något...

Imorse när jag vaknade och låg under täcket och lät tankarna komma och gå så hade jag precis lika ont i huvudet som när jag somnade igår kväll. Den sista tiden ända sedan jag hade mycoplasman i vintras har  huvudvärk varit värre än vanligt varje dag och det tar på kroppen och krafterna och jag tänkte tanken på att vakna en morgon utan att ha ont i huvudet och att inte ha ont någonstans i kroppen. Undrar hur det känns? Jag minns inte då där är så många år sedan jag själv gjorde det senast. Det är nog min högsta önskan att få vakna en morgon och inte ha ont någonstans, vilken lycka!! 

Nu piper det nere i källaren och det är dags att hänga upp den rena tvätten, vad jag kommer göra resten av dagen vet jag inte, men nu lutar det åt att jag stannar här hemma och ser en film. Vill avsluta med att säga grattis till våra norska grannar på 17 maj. Jag tycker det är underbart att se hela Norge fira sin nationaldag med stolthelt och glädje och tycker vi svenskar borde göra likadant den 6 juni.

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Majken sa...

Ja vilken önskedröm att vakna en morgon & känna att man mår bra... Vet inte heller hur det känns att må bra längre.. & morgonarna är nog nästan alltid värst, innan man leat igång kroppen....

Fina bilder du bjuder på :-)¨

Hoppas du fick en bra dag :-)
Kram

Nilla Q sa...

Visst är det fint med all blomning nu. Jag njuter som bäst av våra fruktträd som jag tycker är så vackra.

Känner igen det där med tröttheten som gör att man inte får nåt gjort, fast det är så mycket man vill... Att dessutom ha ont gör det hela förstås ännu värre:(

Hoppas din dag blev ok i alla fall.


Kram till dig!

alegni sa...

här är det inte så mycket som blommar än, men det betyder ju att vi har det framför oss än!
i går var det dassigt väder hela dagen, och vädret ser ut att fortsätta i samma anda i dag.
jag var som sagt så pass uttråkad att jag började baka i går. gott, men inte alls bra för linjerna kan jag meddela. ;)
skön helg!
kram
ingela

Helenas loggbok sa...

Usch och fy för att ha ont varje dag man vaknar. När man inte har det själv är det nästan för svårt att föreställa sig, även att jag levt nära mamma och sett det på nära håll.

Visst är det härligt med den här årstiden, men jag har inte kunnat njuta ordentligt eftersom vi har haft det så kallt. Vårkläderna är knappt framtagna. Man vill inte ens ta fram vårskorna! Jag är ju så frusen. Egentligen ska vi ha sommar här i mellan Europa nu!

Hoppas du får en fin helg!
Kram kram

A House With A View sa...

Åh så jättefina foton från din trädgård, vilken grönska, sååå läckert!! Ja visst är det kul att se det man planterat komma upp om våren, håller med!!!

Det är när jag läser sådant du skrivit om idag som jag kommer på mig själv över hur lyckligt lottad jag är som har orken i behåll. Många styrkekramizar till dig från mig!

/aka

Kia sa...

Jo, vi gräver vi. Sambon i maskin och jag med spade. Jämnt fördelat, eller hur? Solen skiner och det är jätte skönt, lite blåsigt kanske men men.

Önskar dig en dag utan värk!
Kram Kia

Rosie sa...

Fina bilder du tar Bella.. Lyssna på kroppen och gör det du känner att du orkar med..
Blir så glad när jag ser att du kommenterat på min blogg.. Fin tjej är du! Kram!