onsdag 16 maj 2012

Macarons i Paris...


Visst är pastellfärgade macarons riktigt ögongodis!! I motsats till många andra är jag inte så förtjust i att äta de små läckerbitarna utan nöjer mig oftast med att titta på dem, men för Er som är sugna på att baka Leilas franska macarons hittar ni receptet här...



När vi mellanlandade i Paris på vägen till Karibien tidigare i vår så var jag så klart tvungen att köpa en macaron i Ladurée-vagnen bara för att det hör till ett Paris besök även om vi den här gången bara var på flygplatsen. Min önskan är att nästa år få möta våren i just Paris...



Laudrée grundades redan 1862 och deras butiker är ju så fina att man gärna går in i dem bara för att titta, vilket jag absolut måste göra nästa gång jag kommer till vår huvudstad som ju i år till mångas glädje äntligen fick sin första Laudrée butik...

Kramar Bella ♥

2 kommentarer:

Helenas loggbok sa...

Man kan köpa dem även här i Luxemburg! Jag håller med om att de är mest fina att titta på. Butiken är ljuvlig!
Hoppas du får en härlig långhelg!
Kram
Helena

Mitt liv som förskollärare sa...

Fina att titta på är de definitivt och ser goda ut. I ärlighetens namn så har jag aldrig smakat på någon, tänkt tanken att jag kanske skulle pröva att baka men det verkar omständigt så än så länge har det endast blivit en tanke:)
Ha en härlig helg.
Kram/
Berit