tisdag 8 maj 2012

Längtan efter lite mer glamour...


Idag är en sån där dag som jag önskar mig lite mer glamour i mitt liv, med en ganska lång sjukdomshistorik i bagaget där jag varit sjuk i omgångar i mitt liv uppskattar jag vardagen och har inte så stora krav mer än att få må bra, ha mat på bordet, tak över huvudet, jobb att gå till och en frisk familj, vilket jag vet inte är en självklarhet för alla och inte alltid för mig heller, men det är ändå det jag behöver tillsammans med trygghet, uppskattning, gemenskap och kärlek för att känna harmoni i livet. Jag förgyller mitt liv med trevliga fikastunder med värdefulla vänner, pysslar gärna hemma i huset och trädgården  och shoppar loss på HM och andra budgetkedjor och älskar att resa när plånboken tillåter. Ett "vanligt" liv är fullt tillräckligt och jag uppskattar det jag har!

Men ibland... när det är gråtrist väder ute, kroppen värker och orken är som bortblåst och plånboken är tunn då kan jag önska mig lite mer glamour, ytlighet och frihet i mitt liv. Tänk att bara kunna åka på en spontan weekend till Paris eller New York när andan faller på, äta god mat på restaurang och shoppa utan att behöva tänka på vad det kostar eller varför inte checka in på spa eller åka till huset vid havet som man av en tillfällighet råkar äga. Ytligt och få förunnat och absolut ingen garanti för lycka och hög livskvalitet, men jag tror inte jag är ensam om att ibland drömma mig bort och önska mig lite mer fantiserad glamour i livet utan att nödvändigtvis vilja leva "det" livet jämnt!

Åter till verkligheten och tisdagskvällen som nu fortsätter med lite kvällsmat och senare favoritserien Desperate Housewife!

Kramar Bella 

6 kommentarer:

Nazima sa...

Ungefär så går mina tankegångar med. Äntligen någon sätter ord på funderingar jag har med:-)
En resa till New York hade suttit fint och att få shoppa loss lite Odd Molly-plagg utan att tänka på vad de faktiskt kostar hade varit lyxigt och glammigt för min del.

Jag försöker förgylla med ungefär samma medel som du och är nöjd med det ,men kan som sagt längta efter det där lilla extra ibland, ytligt men sant!
Önskar dig en mysig tisdagskväll!
Kramar

Majken sa...

Ja de som aldrig varit sjuka haft det jobbigt i sitt liv lär sig kanske inte att uppskatta vardagen lika mycket som man gör när man råkat ut för tråkigheter & sjukdom...

Oftast känner jag mig faktiskt nöjd med det lilla & att bara få vara & göra det bästa av det man har, men så djäkla snabbt man kan raseras.. Det räcker att ngn talar om att man är tråkig eller att man aldrig vill göra ngt kul.. just för att man är begränsad & vardagen tar ut sin rätt...

Jag skulle oxå vilja ha lite glitter & glamour ibland... ;-)

Ha en fin kväll!
Kram

Postadress Torslanda sa...

Lite mer glamour i vardagen ska vi alla unna oss - utan att det ska behöva vara lyx på en högre nivå

A House With A View sa...

Visst är det så att pengar inte utgör lycka men oj så mycket enklare det blir att slippa vända på kronorna och att kunna unna sig sånt man blir glad över. Nog är det kul med glitter och glamour mellan varven:)))

Stööööööööööörsta kraaaaaaamen aka

Anonym sa...

Låter som en sammanfattning av vad House af Phila sysslar med till Vardags.

LOTTAS HOME sa...

Håller med, hit med lite glamour, det skulle sitta fint just nu, ler.
Ha en fin vecka vännen.
Kram Lotta