tisdag 12 april 2011

Påskte från Kahls...

































Kaffe är inte min grej så den nya Nespresso-maskinen får kaffekärringen (läs sambon) här hemma ha för sig själv, jag håller mig till te och det här påskteet ifrån Kahls föll mig i smaken, kanske inget te jag skulle dricka varje dag under en längre period, men en påse till påsk känns alldeles lagom...

Gårdagen måste varit den varmaste hittils denna vår och solens varma strålar värmde gott under eftermiddagen, men vad hände i natt?? Vart tog det fina vädret vägen? Här på Västkusten har himlen varit öppen hela dagen och regnet har fullkomligt vräkt ner, hoppas på att våren snart kommer tillbaka för regnet kan vi då absolut vara utan.

Idag har det varit jobb som vanligt för min del och efter lunch blev det ett pass i varmvattenbassängen uppe på sjukgymnastiken. Det var en sjukgymnaststudent som var ledare idag och hon var riktigt duktig!!

Så mycket mer har inte hänt denna gråmulna tisdag så jag avslutar dagens inlägg nu med att önska er en trevlig kväll, för min del blir det nu lite bloggläsning och en kopp påskte.

Kramar Bella ♥

10 kommentarer:

Miruschka sa...

Te är inte min grej, däremot kaffe;)
Visst kan jag dricka ibland, till exempel till kvällsfikat, men annars är det kaffe som gäller för mig!
Ha en fin kväll!
Kram♥

Signe 1 sa...

åhh jag älskar kaffe så en nespresso-maskin ligger högt på listan här hemma:-))

te är oxå gott, men inte lika mycket;-)

hoppas allt är bra med dig! är usel på att kika in till alla nu, men det är många tankar i min hjärna;-)

ha det gott!

kraaam s

Kia sa...

Jag beteer mig också. Kaffe har jag aldrig lärt mig dricka.
Fin båt ni köpt.
Vi har en öppen moterbåt och en gammal segelbåt som vi ska sälja eller fixa till. Nån dag, nått år ska den förvandlas till en lite större!
Ha en toppen kväll!
/ Kia

vitagavlar.blogspot.com sa...

Påskte ser gott ut!! Kanske man skulle ha till påsk?!
Jag är annars en riktig
kaffekärring;-)!!
Kram Lisa

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Jag håller med dej, kaffet får kära sambon ta hand om. Jag håller mej alltid till te. Spännande med påskte, kanske jag skulle prova. Kul att hitta till din blogg, ska kolla runt lite mer.
Må så gott
Kram Marie

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå vännen..Näe här får kaffekärringen i familjen ha sitt kaffe för sig själv hihi. Jag dricker inte kaffe, knappt te men skall någon bjuda mig så blir det te.Hoppas att du känner dig skaplig, tänker ofta på dig med allt. Stor kram A

A House With A View sa...

Håller med dig, kaffe är ingen hit!! The däremot gillar jag skarpt! Kul med ett säsongsthe :)) Och vilken superfin båt ni köpt, så himla fin! Gissar att ni kommer njuta massor av den i vår och sommar :))

Kraaaaaaaaaaaaam aka

HOUSE of ADELA sa...

Påskte lät intressant;)Jag gillar både te och kaffe, varierar mig. Fin ny båt ni har! Måste vara härligt att kunna åka ut i solen!

Kramar till dig!
Adela

Ann-Louise sa...

Men vilken fin båt ni köpt! Jag blir som vanligt lyrisk när du visar era fina åk! Saknar så mycket mina båtsomrar från förr med pappa, nu är man en landkrabba....

Hur är det annars. Har dina papper kommit fram till rätt person och får du nån hjälp? Hoppas det!

Kram

millandante sa...

Jag älskar både kaffe och te!!:)
Gott att testa nya sorter!

Grattis till er nya fina båt!!! Och så lustigt att de fick båtplatsen brevid er...:)

KRAM