söndag 10 april 2011

Nya Nespresso Pixie och fixardag...


I en lite för tidig födelsedagspresent fick igår sambon den nya Nespresso Pixie maskinen i färgen titan av mig och mina föräldrar...


Ett startkitt med 16 kapslar i olika smaker följde med...


Kaffet i kapslarna är så kallat gourmetkaffe, ca 10 % av världens kaffeproduktion är s k gourmetkaffe och av dessa odlas 10 % till Nespresso enligt deras tripple A certifiering vilket innebär att odlarna måste uppfylla ett antal krav och igengälld hjälper Nespresso till med bl a bostäder åt odlarna och bygger skolor åt deras barn...

Kapslarna går endast att beställa på nätet för att tillverkaren ska ha full kontroll på kvaliteten och ingen kapsel som sälja ska ha ett kortare bäst före datum än tio månader när de anländer till kund och priset för kapslarna är mellan 3-4 kr/st beroende på smak, vilket är nästan hälften jfr med flera andra märken...

Sambon blev mer än nöjd över sin present och kan numera tituleras både kaffekärring och durracellkanin, igår kväll var han helt uppe i varv och stirrig efter att ha provat 5 olika smaker och kom inte till ro för än efter tre i natt. I skrivande stund gör han sig ännu en kopp kaffe, men denna ska tydligen vara koffeinfri och det låter i mina öron som ett klokt val, med tanke på att det är arbetsdag imorgon och en tidigare kväll är att rekommendera.



Premiärgrillningen gjordes idag, för visst räknas det som grillning även om det var korv som grillades på en engångsgrill?!

Nu ska jag göra kväll efter en dag med vårrustning av båten, städningen inuti hamnade på min lott och den är nu gjord. Min goa vän S kom förbi och hjälpte till med båten och tog dessutom en sväng över vår gräsmatta med krattan och började riva upp mossa. Inte fel med vänner som gillar att sysselsätta sig med trädgårdsarbete, men som saknar egen trädgård!

Hoppas ni alla haft en bra dag och att ni får en mysig söndagkväll som avslutning på helgen.

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Lena S sa...

Mysigt med grillning...klart det räknas ;-)

Ha en bra vecka!
Kramis

cecce sa...

Vilken kaffemaskin!! Tror jag det att han blev glad för den:-) Snygg design och säkert underbart kaffe!

Dina blåbärsbullar såg jättegoda ut. Måste testas!

Här har varit underbart väder idag. Dock har jag inte grillat..däremot unnat mig en stor mjukglass på stranden:-) Inte fel det heller!!

Kramar!!

Monkan sa...

Åh vilken frän maskin ! Den skulle trivas hemma i mitt kök !!!
Måste googla och kolla vart dom finns.
Ha en fin måndag
mvh monika

Johi sa...

Vi äger också en nespresso sedan några år tillbaka men jag hade inte en aning om företagets bra verksamhet. Tack för infon! Har du hittat någon favorit? Eller du kanske inte dricker? Kram

uh-huh-me.com / Nettan sa...

Mmm , nästan lite farligt med en sån kaffemaskin hemma hihi :)

GOTT med grillat om så bara korv!

Ha en fin vecka!

Carolines hemligheter sa...

Vilken bra present, den kommer ni nog att få många trevliga (= goda) stunder med :-) Vi älskar vår Nespressomaskin och favoriterna är Vivalto Lungo (urgod med skummad mjölk till), Fortissio Lungo Ristretto samt Arpeggio! Vilka gillar ni bäst so far?

Ha en fortsatt skön måndag, stor kram!

Desireé | homeanddesire.se sa...

Klart det räknas med engångsgrill! Vi har en vanlig, men hittade en engångs i förrådet och ibland är det så skönt att bara plocka fram den om man ska grilla lite korv... :)

elinjosefine sa...

Det nya maskinerna är supertuffa och Nespresso är super. Bor i Oslo så här kan man även gå och shoppa kappslarna i butik. Det är alltid massa folk där inne :)

Önskar dig en fin dag!