måndag 8 november 2010

Åre Chokladfabrik och Curlingbarn...


Åre Chokladfabrik:s strutar med choklad i olika smaker och med väl valda budskap på omslagspappret är ju den perfekta gå bort-presenten och nu såg jag att de även har Drickchoklad som jag måste smaka på vid tillfälle, och en inte allt för vild gissning är väl att den är snäppet godare än klassikern Oboy...

Kalla isvindar viner utanför knuten denna måndagkväll här på Västkusten och det känns skönt att kunna sitta inne i värmen. Har sett på första programmet i den nya serien "Ung och bortskämd" som är en dokusåpa om första generationens curlingbarn, blir helt förtvivlad när jag ser hur de medverkande ungdomarnas föräldrar förstör livet för sina barn genom att skämma bort dem på ett helt galet sätt. Det är inte sunt att vara 24 år och bo i egen lägenhet som föräldrarna betalar för och dessutom kommer och städar varje vecka. Det är med all säkerhet inte helt enkelt att vara förälder, att uppfostra och sätta gränser för sina barn är en utmaning, men lite sunt förnuft säger väl ändå att det inte är okej att en mamma åker 6 mil enkel väg för att "leverera" frukost till sina 21-åriga barn varje dag och att då samtidigt tvätta deras kläderna är ju helt vansinnigt. Många av de medverkande har aldrig ens handlat mat... Snacka om att steget till verkligheten inte kommer bli helt enkelt för de här ungdomarna...

Nu från bortskämda ungdomar till glammiga Hollywoodfruar, känns som att detta blev en riktigt seriös måndagkväll :)

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

millandante sa...

Nämen oj, låter ju inte klokt...

Ja jisses vilken kyla det kom idag! Mysigt att kura inne!:)
Årechoklad har jag hört talas om men inte smakat... kanske tur det:)

Hoppas din vecka startat bra!
KRAM

alegni sa...

jag såg också programmet igår, och kan inte annat säga än "suck"...
våra grabbar såg på programmet en stund, men stod inte ut tills det var slut :)
jääättefina bilder i förra inlägget!
kram
ingela

Emma sa...

Ojojoj! Missade programmet & kanske väl att jag inte såg de. Har en tendens att reta mig på sånt ; - )

Åre chokladfabrik gör riktigt god choklad. : - ) Mums blir riktigt sugen!

Har ni fått någon snö?

Stor Kramis

Helenas loggbok sa...

Oj, det låter helt knäppt. Knappt man vågar se det programmet. Det verkar stor risk att man blir ganska upprörd och beklämd.

Vad mumsigt det ser ut med choklad. Så fina förpackningar som gör en glad!
Stor kram
Helena

Lena S sa...

Jag såg programmet. Helt otroligt att man kan göra så mot sina barn. Blir så...ja..jag vet inte riktigt vad jag blir...trött är ett för snällt ord.
Åre choklad är gott.

Kramis

Anne-Lie sa...

Måste prova Årechoklad, brukar botanisera bland den dyrare chokladen på MAXI. Gillar en liten bit av mörk choklad till kaffet´. Ha det gott i vintervädret, hoppas att vägen hem var farbar!