måndag 15 augusti 2011

Vardagen är här och nya avsnitt av Solsidan!!

Hösten är inte bara grådisiga kyliga dagar utan även den årstid då naturen bjuder på en härligt färgsprakande explosion när trädens löv färgas i den mustiga färgskalan gult, rostrött och orange. Det är saft och sylttider och jag gillar den här pressbilden ifrån IKEA som inspirerar och får det att klia i husmorsfingrarna...

Så var första arbetsdagen gjord efter semestern och jag förvånas i år liksom tidigare år över hur fort man kommer in i arbetet och vardagen igen. Det höstlika vädret med regn och kalla vindar gör säkert sitt till, och förra veckans sol och bad känns väldigt långt borta om ni frågar mig...

Förutom arbete har jag hunnit med en trevlig lunch på Coffee Roomer med bästa S idag som i motsats till många av oss andra som börjat arbeta idag börjar sin semester nu och på onsdag åker till Turkiet för två veckors välbehövlig sol och badsemester. Mysigt att få sitta ner och prata ordentligt innan hon reser och jag hoppas du får en toppenresa nu vännen och tack för lunchsällskapet!!

Så här i höstrusket så passar väl nyheten om att det ska spelas in 3 nya säsonger av Solsidan bra att avsluta dagens inlägg med?! De nya avsnitten ska börja spelas in våren 2012 och jag längtar redan efter att få återse Mickan, Fredde, Anna, Alex, Ove och de andra favoriterna i den underbara serien.

Hoppas ni har sol i sinnet och att veckan börjat bra!

Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

A House With A View sa...

Ja visst är även hösten en fin årstid!! Idag har det känts riktigt höstlikt här och lite mysigt är det ju att kunna börja tända levande ljus om mörka kvällar :) Och vem ser inte fram emot fler avsnitt från Solsidan :))))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Johanna Stålros sa...

Tack för din fina kommentar;) vilken läcker och passande bild så här års. Jag älskar solsidan så jag är verkligen glad. Kram

Susanne sa...

Ja vilken underbar affär, precis en sådan skulle jag gärna ha :)
Måste vara farligt att bo så nära för jag skulle kunna köpa hur mycket som helst.
Sommaren har varit bra förrutom att det regnat så mycket men jag känner mig faktiskt riktigt utvilat och längtar nästan till jobbet nästa vecka :)

Kramen

Carolines hemligheter sa...

Det var onekligen en trevlig nyhet så här på måndagskvällen :-) Tre hela säsonger, det var inte dåligt!

Skönt att läsa att du direkt kom in i arbetet efter semestern och sensommaren brukar ju vara en bra tid för en mental nystart efter sommar och semestertider!

Hoppas att resten av veckan fortlöper lika bra, stor kram till dig!

Nilla Q sa...

Första arbetsdagen är inte så inspirerande tycker jag... Men det dröjer nog inte länge tills allt känns som vanligt igen! Sol i sinnet - det ska jag tänka på:)

Kram Pernilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
Jag håller med helt, så fort man kommer in i samma gamla vardags och jobb-lunk. Och det var fina nyheter att solsidan kommer tillbaka, det ser jag fram emot.
Ha en fin fortsatt vecka
Kramar
AnnaMaria

Therese sa...

Åhh läste oxå igår att solsidan ska spelas in igen - var ju en super bra nyhet..:) Hoppas din andra dag på jobbet blir okej.. Kram Therese

Kia sa...

Ja, vardagen är snabbt på plats igen. Som om man inte alls varit ledig.
Hösten är på intåg med alla fina färger och då är helt okej att krypa upp i soffan framför brasan och mysa och tänka tillbaka på den härliga sommaren som varit.

Kram kia