måndag 22 augusti 2011

Förändringens tid...


 Så låg den då där till slut, den ombloggade nya IKEA-katalogen och väntade på köksbänken när jag kom hem idag och som vanligt när jag bläddrar i den så får jag sån lust till förändring i hemmet, inspireras och får mer ideér än vad både plånboken och sambon klarar av, men några av dem ska jag se till att de blir av under vintern, vilka återstår att se...

Är det inte så att när sommaren lider mot sitt slut och semesterledigheten har fyllt på energiförråden att vi oftast är redo för förändringar, både stora och små. Vi är redo för att göra en nystart och ta tag i alla måsten i arbetslivet med förnyade krafter och efter sommarmånader med mycket god mat och dryck så är det nya tider med träning och hälsosam mat som gäller.

Jag tycker hösten är en ganska skön tid där lugnet lägger sig och man får hitta tillbaka till vardagsrutinerna igen och hur tokigt det än kan låta så gillar jag att det blir ett bättre utbud på tv-tablån igen. Nu ska jag norpa fjärrkontrollen ifrån sambon och zappa över till 3:an och höstens första avsnitt av Hollywoodfruar, ytligt så det förslår, men ett perfekt tidsfördriv en måndagkväll!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Miruschka sa...

Den som väntar på något gott.....
Jag har inte fått IKEA-katalogen än, men den kanske kommer snart då;)
Kram♥

Vita rosor och förgätmigej sa...

Så rätt du har! :0) Jag håller på att gå av för jag har fått så mycket ispiration när det kommer till inredning här hemma. Trodde att inredningsintresset helt och hållet hade lämnat mig men det låg tydligen bara i dvala under sommaren. ;0)

Kram/ Anna

Zandra sa...

Tack söta du för dina ord.
Ja, jag hoppas att det blir en bra höst för oss båda.

Ha en härlig Tisdag.
KRAMAR

Kia sa...

Har inte fått den än men det är kul att bläddra i och få ideér eller gå i varuhuset och gå in i alla rum de byggt upp.
Planer och förändringar snurrar alltid i mitt huvud och där får de stanna annars får nog min sambo nån kris. Han blir så trött på mina ideér. : ) Och just nu så har vi att göra ändå! förhoppningsvis trallbygge i helgen om bara muraren kommer och målar klart grunden!! Kanske ska ta och ringa honom?!

Kram Kia

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Usch, är aldrig redo för att gå in i den kommande långa perioden av mörker och kyla. Hoppas innerligt på lite mer sommar, kan ju bli så i september

Ha en härlig vecka! Kram

Lena S sa...

Jag fick katalogen i min brevlåda idag. Ska bli kul att drömma mej bort i den.
Å, va det Hollywoodfruar igår...det missade jag...synd men det går väl i repris.

Kramis

Carolines hemligheter sa...

Nej, har Hollywoodfruarna börjat redan!!! Det har jag helt missat, var första avsnittet bra :-D

Håller helt med dig om det här med nystart och ny energi på hösten, jag har en helt annan motivation på sensommaren och i september än vid årskiftet!

Har inte hunnit kolla så mycket i IKEA-katalogen ännu men fick en bra känsla när jag såg framsidan, hoppas att den håller i sig :-)

STOR KRAM