torsdag 18 augusti 2011

Nyttig efterrätt o trevlig grillkväll...


Ett nyttigare alternativ till glass så här på sensommaren som ni måste prova är att blanda turkisk yoghurt, hallonkesella, hallon, blåbär och toppa med vanlijsocker...


Perfekt som mellanmål eller som en fräsch och nyttig efterrätt!!

Vilken härlig sensommar dag vi haft här på Västkusten idag efter den kyligaste morgonen hittils i augusti, dimman låg tät när jag åkte till jobbet i morse och termometern visade på bara 9 grader ute, brrr så kallt det var... Nu är vi där att det är svårt att klä sig på morgonen när det är så stora skillnader i temperaturen på morgonen jämfört med längre fram på dagen. När jag åkte hem var det 22 grader varmt och klarblå himmel!!

Efter jobbet åkte jag direkt hem för att vila som vanligt, vissa dagar är frustrationen större än andra över att orken begränsar mig på det sätt som det gör och fina dagar som idag vill jag inget hellre än att ta tillvara på  av det vackra vädret. Att då behöva åka hem och lägga sig i sängen för att sova, det är inte det roligaste...

Efter lite trista och negativa tankar innan jag somnade blev fortsättningen på kvällen desto bättre. Jag har dem bästa vännerna som hörde av sig och frågade om jag ville följa med till Emaus och grilla. Kände mig ovanligt pigg efter att ha somnat direkt när jag kom och bestämde mig för att åka, hör inte till vanligheterna att göra saker på vardagkvällarna, men så fick det bli idag och så trevligt och mysigt det blev. Fick en och en halvtimme ute i solen med trevligt sällskap som fyllde på feel good-kontot rejält!! STORT TACK!!

Hoppas ni alla haft en bra dag!

Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

Anne-Lie sa...

Ja vädret är lurigt nu, men visst är det skönt när solen lyser. Vi tog en promenad på kvällen för att få rensa hjärnan! Jag har en/är i intensiv period framför mig på jobbet. Men framåt höstlovet, har det väl lugnat ned sig! Men jag känner mig trött. Ha en skön helg o tack för tipset får handla kesellan idag!
Kram Anne-Lie

Unknown sa...

Oj, det där såg gott ut! Får jag testa i helgen!

/Jenny

Kia sa...

Vädret och temperaturen svänger snabbt. Igår innan lunch var vi nere och bada i fullt solsken, en stund efter att vi kommit hem öppna sig himmlen och det vräkte ner. Kom även en hagelskur och vi hörde muller på avstånd. Sommaren håller på att lämna oss och vi välkomnar den igen nästa år!
Ha en toppen helg!
Kram Kia