fredag 26 augusti 2011

Sensommargrillning och ny sjukskrivning...


Jisses, vilken högsommarvärme vi haft här på Västkusten idag, 27 grader visade termometern i bilen när jag åkte hem vid tre-tiden. Morgondagens väder ser dessvärre inte lika bra ut, värmen stannar kvar om man ska tro yr.no, men det ska regna ganska kraftigt hela dagen så bäst att passa på att njuta av det fina sensommarvädret...




Det blev grillat tilll middag som intogs på altanen när sambon kom hem och som underhållning tittade vi på Doobidoo på tv:n genom de öppna fönstrena in till vardagsrummet...

Den efterlängtade helgen är här och två dagars välbehövlig vila väntar efter avslutad arbetsvecka. Idag blev det förutom jobb ett besök hos tandläkaren som gjorde mig 800 kr fattigare, det är ju helt klart nödvändigt och viktigt att besöka tandläkaren, men så tråkigt att lägga pengar på som man kunde gjort andra betydligt roligare saker för.

Igår hade jag även en tid hos läkaren på Vårdcentralen för att disskutera min förebyggande sjukskrivning. Jag har haft ett uppehåll sedan den 1 juli då varmvattenbassängen varit stängd under sommaren och det varit semestertider. Vi kom fram till att jag ska ansöka om förebyggande sjukpenning även under hösten och om Försäkringskassan godkänner det arbeta halvdagar på tisdagar och torsdagar för att kunna gå på rehabträningen i varmvattenbassängen och hos sjukgymnasten. Pratade med handläggaren på Försäkringskassan som jag hade i våras och berättade att jag kommer skicka in ett nytt intyg ifrån läkaren för fortsättningen nu, men tydligen så kommer inte samma handläggare att ha hand om mig i fortsättningen utan Försäkringskassan ser detta som ett nytt ärende och kommer göra en ny bedömning helt ifrån början. Känns så där då processen från inskickat sjukintyg till beslut och utbetalning av pengar tog nästan 8 månader förra gången och dränerade mig på så otroligt mycket kraft och energi, det strulade med allt ifrån att mina intyg behandlades på fel avdelning hos Försäkringskassan till att läkarna inte hade koll på vad som skulle stå med på intygen och använde fel blanketter vilket ledde till ett antal telefonsamtal och kompletteringar innan allt föll på plats och ovissheten över att inte veta om jag skulle få någon ersättning bidrog till en ständigt närvarande oro. Den resan orkar jag inte göra igen och för att jag ska kunna gå hem tidigare från jobbet och åka till träningen så måste jag den här gången veta att Försäkringskassan godkänner intyget så att jag vet att jag får utbetalt ersättning för de timmar jag är borta ifrån arbetet.

Helgen är än så länge ett ganska oskrivet blad, sambon ska arbeta och jag hade tänkt fortsätta måla här hemma, men regnar det är det svårt att göra det ute så vi får se vad det blir av morgondagen min del. Vad har ni för planer för lördagen?

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Nilla Q sa...

Tror faktiskt att värmen är på väg till oss, det ska visst bli 25 grader imorgon:)

Hoppas verkligen att det ordnar sig med försäkringskassan, så du kan använda dina krafter till annat!

Trevlig helg!

Kram Pernilla

mitt skärgårdsliv sa...

Va fint på altanen med middag och de öppna fönstren med underhållning av doobidoo :) Hoppas det inte blir lika strul med ansökan i år som förra hösten, håller tummarna! Trevlig helg!

Anonym sa...

Hej Vännen!
Gud så fina bilder och vad mysigt och smart att sitta ute och titta på tv inne! Grilla ska vi göra idag pockså då solen är på vår sida idag ;-)

Hoppas att FK är snabbare och snällare denna gång så sommarens energi inte dräneras på en gång utan att du kan pytsa ut lite i taget.

Stor kram!

Ann-Louise sa...

Vet inte om du se det men förra inlägget var från mig....tryckte lite väl snabbt....hihi!

Anne-Lie sa...

Mysig kväll, jag älskar Doobido! Hoppas att du slipper problem med FK den här gången. Man orkar inte alltid att admn. allt. Helgen blir besök i på stora köpcentr, kalas och tvätta!!!!!!!! Men jag önskar att jag fick ligga o vila, var tog den sköna semesterkänslan vägen? Jobbar för mycket och orkar inte riktigt!
Ha en skön helg, här ösregnar det nu!
Kram Anne-Lie

Fairytale sa...

Riktig härlig värme, nästan tropisk sa de på radion. Tyvärr ser det inte lika ljust ut idag.
Hoppas verkligen att det inte strular med försäkringskassan, det tar sådan energi och den är bättre att ödsla på viktigare saker.
Idag har vi stort firande då maken fyller år och att föreningen som vi bor i fyller 20 år, så det ska firas med stort kalas, hoppas bara på uppehåll, det blir lite roligare då!!
Önskar dig en riktigt mysig helg!
Kram Tina

Kia sa...

Vilken soppa! Varför ska de krångla till det så?? Och tandläkaren kan verkligen ta betalt. : )
Här har vi haft strålande väder och lite gjutning till altan har blivit gjord och imorgon ska vi nog få till själva trallen!!

Kram Kia