söndag 14 augusti 2011

Himlen är oskyldigt blå...


När vi vaknade i fredags var himlen bokstavligen klarblå, inte ett moln så långt ögat kunde nå för att citera Tomas Ledins klassiker...



Vinden var nordlig och ganska kylig, men frampå dagen blev det varmare och man kunde ligga och sola och ta sig ett svalkande dopp i havet och det finns ingen plats där mat smakar så gott som till havs, där smakar t o m köttbullar på burk som blev fredagens lunch riktigt gott...




Glass är alltid gott!! I glasskiosken på Gullholmen bakar de egna rån och i min hand har jag en Hättan-special, två glasskulor i rån med mjukglass och topping. Namnet Hättan kommer ifrån färjan som går emellan ön och fastlandet...

På fredagkväll lyxade vi till vårt båtliv och skippade burkmat och grillat och gick bort till Skottarn och åt middag...



Helstekt rödtunga till bloggerskan och en blodig Angus-biff med tillbehör för sambon...



Chokladtryffel och cognac avslutade en god middag denna augustikväll...



där solen gick ner efter en fin sensommardag...
 


och månen lyste upp himlen när vi gick tillbaka till båten...

Sommaren lider mot sitt slut och semestern är i skrivande stund näst intill slut, endast fyra timmar återstår och efter tre veckors ledighet väntar imorgon åter jobb och vardag. Är väl i ärlighetens namn lite smått oroad över hur jag ska orka med den här hösten då jag inte känner mig speciellt utvilad, men jag får göra det bästa åt situationen och ta en dag i taget.

Hoppas ni alla haft en bra helg!

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

alegni sa...

himmel, så fina bilder! där skulle jag vilja bo!
all mat du visar ser dessutom så sjukt god ut, suck...
kram,
ingela

Cicci sa...

Vad härligt att du kunde avsluta din semester med en riktig semesterdag! Wow, vilken glass! Det var ingen liten glass...

Jag hoppas för din skull att du tar det lite lugnt nu efter semestern och tänker på hälsan.

Kramar

Kia sa...

Underbara bilder från havet! Vilken glass, ser jätte stor ut!

Ha en toppen vecka och ta det lugnt på jobbet.
Kram Kia

Fröken Fräken sa...

Här kom sommaren och solen tillbaka igår, så då borde det väl innebära att jag får semestern tillbaka också? Väl? Känner mig inte heller särskilt utvilad, men det är en bra inställning att ta en dag i taget. Oroar man sig för något i förväg, så får man bara extra bekymmer, försöker jag tänka.

Ann-Louise sa...

Lycka till på jobbet i morgon!
jag sitter också och våndas över hösten och mörkret som kommer....usch vad jag älskar vår och sommar!
Dina foton visar dock på en härlig båt semester som gör mig avis än en gång ;-)


Stor kram!

LOTTAS HOME sa...

Hej gumman!
Många härliga till havs inlägg hos dig, sååå mysigt det ser ut.
Hoppas verkligen att du snart känner dig bättre och önskar dig all lycka till på jobbet idag!
Stor kram ♥