torsdag 5 november 2009

Torsdagsmys...

Har haft besök av några goda vänner ikväll...
Ost- och skinksmörgås är helt klart underskattat...

Sötast ikväll!!
Ska snart krypa i säng efter en riktigt trevlig kväll. Några goda vänner har varit här på en kvällsfika och det är bara att konstatera att ost- och skinksmörgås helt klart är underskattat. Gott och enkelt!! Tog ett glädjeskutt när C och M berättade att de ska bli föräldrar i maj. Nu är det tre av mina närmsta vänner som väntar smått till våren och det ska så klart bli jätteroligt att få följa deras graviditeter och lära känna de små liven när de tittar ut fram på vårkanten.
Känns många gånger som om jag lever ett dubbelliv då jag samtidigt som jag umgåtts med mina vänner i kväll som vem som helst och varken visat eller pratat något om hur jag mår också haft en kropp som under dagen och kvällen skrikit högt att det är något som inte är som det ska. Mitt vänstra smalben är avdomnat och alldeles stumt och så sticker det i hela vänster sida på kroppen. Tråkigt nog har min körtel på halsen som jag tidigare haft stora problem med också svullnat upp igen, det var ett bra tag sedan så jag har är en lite olustig känsla i kroppen och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var orolig för varför det sticker och domnar i kroppen så det var perfekt att få besök av goda vänner och att få sitta och prata om allt annat än tråkig sjukdom ikväll. Hoppas på att en natt med god sömn ska hjälpa och den stundande helgen kommer att bli lugn och vila är det som står högst upp på att göra listan de närmsta dagarna för min del.
Nu säger jag Go Natt för idag och på återseende imorgon då jag även ska kika in hos er och se vad ni gjort sen sist då klockan sprang iväg ikväll och tiden inte räckte till för det!!

12 kommentarer:

Aratorps Lena sa...

Hej gumman! Hoppas du mår lite bättre idag. Jag har inte varit inne hos dig på några dagar och vill kommentera allt... Jag har också hört så mycket om Ullaredsprogrammet. Det blev värsta snackisen... Jag såg det inte själv, tyvärr. Får hålla utkik efter en repris.. Underbara bilder från västkusten och en Thailandsresa kanske är vad du behöver just nu? Jag längtar dit igen, vi var där för tre år sedan och det var fantastiskt... Nu måsta jag iväg till jobbet, hade gett allt för att få stanna hemma och greja idag! Kram!

Aratorps Lena sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Aratorps Lena sa...

Det blev dubbelt.... Blir så förvirrad av de där bokstäverna man ska skriva in... Kram igen!

millandante sa...

Så skönt med goa vänner och att kunna bjuda enkelt men gott!
Fy så tråkigt och jobbigt med kroppen som skriker... du ska verkligen inte behöva ha det såhär!
Du kanske inte orkar men du kanske skulle behöva träffa en ny läkare, som tar dig på allvar! Du verkar så positiv, glad och har lust till en massa saker, så synd att kroppen hindrar dig!
Kram

Helenas loggbok sa...

Hej!
Mysigt med goda vänner på besök. Det behöver inte alltid vara så avancerat med maten.

Trist det här med hur du känner i kroppen. Förstår att du är orolig. Har du ingen läkare du kan få telefontid till och bara höra med dem vad det kan vara?!

Hoppas du mår bättre idag!
Kramar
Helena

jessi sa...

Hej Bella!

Så fint ni har det hemma, ser sådär inbjudande ut så man vill bara hoppa in i bilderna och komma på besök!

Jag tänker på dig o hoppas du får krafter i helgen. Det är så ledsamt att förstå hur ont du har det ibland. Ååh vad jag önskade jag kunde hjälpa till. Men jag sänder en varm tanke!

KRAM

Livet hemma hos Linda sa...

Vad gott med ost- och skinksmörgås:) Låter som du hade en jättemysig torsdagkväll med besök av goda vänner.

Hoppas att du mår lite bättre idag
Mysig kväll på dig /Kram

Susanne sa...

Låter inget vidare med att kroppen mår så där :o(
Hoppas du mår bättre nu och försök att vila och bara vara i helgen!

Kram på dig

Reko Stil / Emma sa...

Tråkigt att höra att du hade en dålig dag igår, jag hoppas det känns bättre idag och att du får en riktigt fin helg. Sköt om dig och mys massa i helgen så får vi hoppas att stickandet släpper!

Kram!

Ann-Louise sa...

Måste vara jättejobbigt att känna så där och inte riktigt veta. Hoppas du får nån bra hjälp så du kan få njuta av livet.

Kul med bebisar i umgängeskretsen!!

Kram

cecce sa...

Undrar varför man inte säger hur man mår egentligen utan håller fasaden. Det behöver man ju inte för sina vänner. Jag är likadan. man vill liksom inte gnälla eller belasta någon annan.
Hoppas du inte har så ont idag utan får en fin fredagskväll.

Ost och skinkmacka är en av mina favoriter. Inte att förakta!

kram kram

Viktoria sa...

Vad fint ni har hemma i huset! Jätte mysigt!