onsdag 16 september 2009

Nya mord i Fjällbacka...


Idag släpptes äntligen Camilla Läckbergs nya bok Fyrvaktaren...

Ska bli spännande att äntligen få läsa fortsättningen på den cliffhanger som avslutade Sjöjungfrun...


Nyfiken som jag är kunde jag inte hålla mig utan gick och köpte boken efter jobbet...

och som en bonus fick jag den signerad av Camilla som var i stan...
Ännu en otroligt vacker höstdag börjar närma sig sitt slut, sitter ensam hemma i soffan då sambon är i Jönköping där han hjälper till att bygga om en butik och när jag pratade med honom för en stund sedan så var han på väg ner till relaxen på hotellet, så honom går det ingen nöd på i alla fall!!
Själv har jag ägnat dagen åt arbete och på vägen hem stannade jag till på köpcentrat för att handla med mig lite mat och kunde då inte låta bli att gå till bokhandeln först och köpa Camilla Läckbergs nya bok, Fyrvaktaren, som en bonus så fick jag den signerad av Camilla som var där. Jag betalade 179 kr för boken, men hittade den inne på Ica för endast 129 kr, så ett tips är med andra ord om ni vill köpa boken att gör det på Ica.
Efter vila på eftermiddagen så tog jag med mig min nyinköpta bok och en filt och satte mig ute på altanen i solen och började läsa med lite skön musik i bakgrunden, perfekt sätt att utnyttja en sån här härlig höstdag där solen sken från en näst intill klarblå himmel och luften var så där hög och klar som den bara kan vara på hösten.

Nu ska jag avsluta dagen med lite läsning av mina favoritbloggar!!

17 kommentarer:

Susanne sa...

Härligt med en ny bok, roligt att få den signerad :o)

Natti natti

Stjärnor & Champagne sa...

Åh vad skönt att bara slå sig ner där. Det gjorde du rätt i...Jag måste också köpa den där. Det är så mycket man vill läsa.

Kram till dig vännen/ A

jessi sa...

Härligt att sitta i solen och läsa en bra bok! Ljuvligt. Kul att du fick träffa Camilla o få den signerad!

Ha det så gott vännen!

KRAM

Unknown sa...

Låter som en mysig eftermiddag/kväll hjärtat, saknar dig. Längtar tills fredag...puss puss...

Anna - Starwoman sa...

Tack för tipset, visste inte att boken släpptes idag, måste genast bege mig till ICA och handla den, gillar hennes böcker =)

Sov sött!

Massa kramar

Karin sa...

Hejsan!

Ja, det lär verkligen som en skön avslutning på dagen.. Själv håller jag på att stresspacka, duscha, fixa naglarna, blogga och kolla tv =) men men, allting går bara man vill.
Ha en fortsatt skön kväll!
Kramar

Livet hemma hos Linda sa...

Vad härligt att kunna sitta ute och läsa i solen:)

Sov sött /Kram

Signe 1 sa...

Åhhh läsmyyys!!:-) Jag håller i min oxå nu och ser med nöje fram emot att läsa den:-)) Kul att få den signerad oxå!! Kram på dig tjejen! Kramis Sofia

jessi sa...

svar- vi har haft varje dag strålande sol även så igår på dagen förutom regnetovädret på kvällen. Idag lyser solen igen!

Hoppas du får en bra dag!
KRAM

Aratorps Lena sa...

Mmm, vad underbart det där med att krypa upp och läsa. Har inte tid med det just nu, men nästa vecka i Grekland...
Kul med signerad bok, jag har beställt mitt ex via jultidningarna. Får ge mig till tåls, alltså. Ha en bra dag! /Lena

homebylina sa...

Alltså det här med böcker...förr om åren innan barnen kom slukade jag böcker, men sen fanns liksom inte tiden till det nå mer förrens NU. Jag har läst nästan alla Läckbergs böcker i sommar och blev därför superglad när jag såg att det skulle komma en till, lär tilläggas att jag måste läsa sjöjungfrun först =)ICA nästa...=)Ha det gott! Kram Lina

Ann-Louise sa...

Så kul att få träffa författarinnan in real life! Ska köpa den och läsa snart, tack för tipset om ICA.

Ät ledig idag och det är så skönt att få bara vara! Går och fixar lite här hemma och myser.

Hoppas du har en bra dag!

Kramar

millandante sa...

Vad mysigt det lät!!
Hoppsan, vad priset kan skilja för en helt ny bok... man kan tro de la på lite för autografen..hihi..
Passar på att önska dig en trevlig helg efter ännu en arbetsvecka!
Kram

Jenny sa...

Hej Bella!
Lyllos dig som köpte ett signerat ex av Camilla Läckbergs nya!

Hon är en av mina favvisförfattare men jag föredrar pocketböckerna (är inte så tunga att hålla i handen, hihi)så jag får snällt vänta ett tag med att läsa Fyrvaktaren.

Ha en härlig eftermiddag,

kram Jenny

Helenas loggbok sa...

Spännande med en ny boka av Camilla Läckberg. Jag läste Sjöjungfrun under sommaren. Till jul får jag köpa denna boken, då kanske den har hunnit komma i pocket oxå!
Fina kronor du visar i förra inlägget - skapar ha begär!
Kramis
Helena

Josefine sa...

Gillar Läckbergs böcker, lättlästa och lagom!

Svar: Kul att jag hade rätt att dert var kvitten! : ) Har du gjort något med dem?

Elin sa...

Ååå kom den idag?! Då måste jag snart införskaffa mig den, har läst de andra och gillar dem massor!
Ha en skön torsdag!