onsdag 23 september 2009

Dåligt med sömn...


Fick den här boken på Apoteket idag...
Har nu landat i soffan efter jobb och lite uträttade ärenden och vila. Har fått tid på vårdcentralen imorgon för att ta min första B-vitaminspruta så efter jobbet gick jag till Apoteket för att hämta ampullerna som ska användas. Imorgon ska jag få prata med en samordnare mellan Vårdcentralen och Försäkringskassan, jag har ju varit utstämplad sen den 1 april vilket innebär att min karenstid är över och jag tänker försöka att få igenom en sjukskrivning på 25 %. Har ingen aning om hur stora chanserna är att få den godkänd, men jag tänker ändå försöka, har inget att förlora på det...
Har sen ganska lång tid tillbaka haft svårt för att sova, men har hela tiden varit motståndare till att ta sömntabletter, tycker helt enkelt inte om att äta mediciner, vill inte bli beroende och tycker ofta biverkningarna är fler och värre än vad den positiva effekten av medicinen är. Har sömntablettar att ta vid behov, men förpackningen är fortfarande oöppnad. Passade på att fråga lite på Apoteket idag om just den sorten som jag fått och jag kanske ändå ska prova att ta en tablett nån kväll då det är en insomningstablett och jag har fått den lägsta dosen. Vi får se, fick i alla fall med mig boken ovan av receptarien och den verkar riktigt intressant då det bl a står att läsa om hur mycket kroppen påverkas av långvarig sömnbrist... Gissar att det kommer bli ganska tänkvärd läsning...
Till något helt annat och betydligt trevligare än sömnproblem... Började att packa lite inför Island igår och insåg att jag behövde något varmt att ha under min Musto-jacka så jag gick till Team Sportia och fick hjälp av V som visade mig en jättego fleecetröja som redan nu är min nya favorit och kommer bli perfekt att ha med på Islandsresan. TACK snälla för hjälpen och trevligt att pratas vid en stund!!
Nu blir det IDOL och lite bloggläsning för min del innan det är dags att krypa i säng ...

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Det är verkligen jobbigt när man inte får sova! Jag tycker att det värsta som kan inträffa när man försöker sova är om man börjar älta och tänka på saker som man oroar sig. Då "eldar man upp sig" så att det blir omöjligt att sova, men man kan inbilla sig vad sm helst. I det läget kan man bara tända ljuset, skriva ned alla tankar och då förhoppningsvis bli av med dem. Är inte heller så förtjust i mediciner för hjälp att sova, man vill ju hellre komma till rätta med orsaken bakom varför man inte kan sova.. hoppas att du får några bra tips från boken!

Och jo, jag har överlevt skogslivet! Turligt nog fick vi ju ta igen oss på hotell efteråt. Eller ta igen sig.. en del rumlade rätt friskt, medan jag städsamt gick och lade mig kl 23!