lördag 12 september 2009

Deckare och krönikor....


Senaste lästa boken är Karin Fossums Den som älskar något annat...

God Morgon!

Så skönt att börja dagen med att konstatera att solen skiner från en klarblå himmel och förhoppningsvis så stiger även temperaturen längre fram på förmiddagen. Har sovit riktigt uselt i natt så jag har ont i kroppen och är stel och självklart mycket tröttare än jag hoppats på denna lediga lördag. Men det är bara att bita ihop och tanken är att vi ska försöka greja i trädgården idag, med både det ena och andra som behöver göras inför vintern.

Har varit lite dålig på att läsa sista tiden, går i perioder det där. Älskar ju deckare och den senaste jag läst är Karin Fossums Den som älskar något annat. Har inte läst någon av hennes böcker innan, men detta är den senaste i hennes serie om Kommisarie Konrad Sejer och den får godkänt. Inte i klass med Camilla Läckberg och Mari Ljungstedt som är två absoluta favoriter.


Den 16 september alltså nu på onsdag släpps Camilla Läckbergs nya bok Fyrvaktaren!!

Äntligen så ska man då få reda på hur det gick efter det dramatiska slutet i Sjöjungfrun. Camilla brukar alltid vara här i stan den dagen som boken släpps och signera sin nya bok så det kan bli ett besök i bokhandeln redan på onsdag för min del...


Missa inte filmatiseringen av Den du inte ser på söndag kväll i TV4...

Väntar på att jag ska få låna Mari Ljungstedts senaste bok, får den förhoppningsvis på måndag så nu kommer det nog bli lite mer läsning för min del framöver. I väntan på boken kommer jag absolut att se på filmatiseringen av de fyra första böckerna i serien om polisen Anders Knutas på Gotland som kommer gå i fyran på söndagkvällarna de närmsta veckorna.


Martina Haag börjar skriva krönikor på Aftonbladet...

Ett sista lästips innan det är dags för mig att gå upp och göra lite frukost denna morgon får bli att Martina Haag nu kommer skriva krönikor på Aftonbladet. Gissar att jag inte är ensam om att ha suttit och småskrattat för mig själv när jag läst hennes texter. Läs Martinas första krönika här.

Hoppas ni får en riktigt bra dag!!

9 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Ha, ha nu sitter jag och ler också!! Hon är rolig Martina och hur sjutton kunde hon klara av ett kilo??

Tack för dina fina ord. Visst är det lite tungt men det går bra. Man blir ganska härdad när man är uppväxt med det och det händer saker med släkten omkring en pga hjärtfelet. Men just idag är det många tankar.

Kram

Susanne sa...

Jag är också periodare på att läsa böcker men har snart läst ut första boken av Mari Jungstedt så att jag kan se filmen i morgon ;o)
Försök att inte jobba ihjäl dig idag i trädgården.

Kramen

Signe 1 sa...

Jag är en riktig boklover och har läst alla Fossum, Jungstedt och Läckbergs böcker...läsa är livet!:-) Hoppas att du får en finfin dag, kraam Sofia

Josefine sa...

Jag gillar Martinas böcker, men den här krönikan är gammal - läste den för länge sedan...

Deckare är jag inte så mycket för, vill mest läsa om roliga ytliga saker, det lilla jag hinner... : )

Annas inspiration sa...

Vad synd att du sovit dåligt,
hoppas det blir en bättre natt i natt.

Längtar tills jag har Läckbergs senaste alster här hemma.

hoppas ni har fått lite gjort i trädgården.

Kramar Anna

Therese sa...

Visst var det obehagligt men jag tyckte inte dagens avsnitt var lika bra.

jessi sa...

Vad skoj att Martina ska börja skriva på Aftonbladet, gillar hennes stil väldigt mycket! Har alla hennes böcker och filmen om hennes bok är ju så rolig!

Jag hoppas hoppas att du har sovit bättre i natt.

Många styrkekramar till dig!

jessi sa...

Vad skoj att Martina ska börja skriva på Aftonbladet, gillar hennes stil väldigt mycket! Har alla hennes böcker och filmen om hennes bok är ju så rolig!

Jag hoppas hoppas att du har sovit bättre i natt.

Många styrkekramar till dig!

VITA NYANSER sa...

vilka bra tips du kommer med. Måste ju se den filmen ikväll! Marie Jungstedt är så bra. Kul med Martina Haag i Aftonbladet, hon år så himla bra hon med = )1

Ha en skön söndag!
Kram L-L