tisdag 29 november 2011

För ett år sedan...


Så här såg det ut för ett år sedan inne i stan, lite skillnad mot idag då ingen snö fallit och det är barmark...


Efter två snörika vintrar hade jag nästan glömt bort hur mörkt det blir när inte det vita täcket lyser upp under dygnets mörka timmar...

Jag kommer på mig själv med att ganska ofta återkomma till vädret i mina blogginlägg och det är jag inte ensam om här i blogglandia. Vi människor har ju en tendens att gärna kommentera vädret oavsett om det är till belåtenhet eller inte och har man inget att prata om så är ju vädret en uttjatad och ganska fantasilös men ack så klassisk räddare av pinsam tystnad. Att snön lyser med sin frånvaro i år är ju ingen nyhet och inte verkar det som att det väntas några vita flingor den närmsta veckan heller i den här delen av landet. Julen närmar sig och inne i stan är julbelysningen uppe sedan en tid tillbaka och jag är nyfiken på hur den ser ut då den tydligen ska var helt ny och eftersom jag legat hemma sjuk har jag inte haft möjlighet att se den med egna ögon.

Jag har pratat med läkaren idag som ordinerat mig att fortsätta med medicinen för att ge den en ordentlig chans att få ordning på mina tarmar och min mage och sen ska jag tillbaka på onsdag i nästa vecka och är jag inte bra då så får man göra om utredningen, helt enkelt börja om från början. För mår jag fortfarande så här om en vecka är man förmodligen fel ute och den riktiga orsaken till mitt illamående och smärtan i magen är något annat än det man tror idag.

Hur har din dag varit?

Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

A House With A View sa...

Oj vilken himla skillnad!!! Vad mycket snö det var!!!! Ja, det lilla pudertäcke som kommit här håller nära på att försvinna helt, det är mest is kvar :( Fina bilder!!!

Det verkar som din läkare tar ditt mående på allvar och vill gå till botten med problemet, det låter bra tycker jag! Jag håller tummarna för att du snart mår bättre!!!!!!

Styyyrkekramizar aka

Susanne sa...

Härliga bilder, tänk om det kunde komma lite snö nu...längtar faktiskt.
Hoppas att läkarna snart kan hitta vad dina problem beror på, förstår att du tycker att det är jobbigt med denna ovisshet, Jag har ju själv gått hemma här nu i nio dagar utan att jag blivit bättre men igår fick jag äntligen några tabletter som har gjort mig mycket bättre i min onda hals...och det tackar jag för :)

Håller tummarna även för dig och många kramar vännen <3

cecce sa...

Din stackare!
Hoppas de kommer på det onda och vad som plågar dig. Så där kan du bara inte ha det.

Jag har jobbat, varit på sonens utvecklingssamtal, fixat tvätt och lagat mat. Som vanligt med andra ord:-)

Sköt om dig!!

Stor kram

Ann-Louise sa...

Hm, skrev en lång kommentar tidigare men den syns inte...

Hur som så längtar jag inte efter snö även om mörkret suger musten ur mig. Det blir så bökigt i trafiken och man måste skotta m.m.

Lider med dig som inte får må bra. Att de inte kan komma på vad det är? Hoppas på bättringså du kan njuta av adventstiden.

Tack för fin kommentar om mina glasögon!

Kramar (och jag läser din blogg med men orkar inte kommentera varje dag ;-)

Therese sa...

Heej.. Hur mår du vännen? Hoppas av hela mitt hjärta att det är bättre och att du inte behöver börja om med en ny utredning. Skickar en stor varm kram

Helenas loggbok sa...

Hej Vännen!
Tack snälla gulliga du för att du skriver hos mig!
Oj vad mycket snö det var. Vi kom ju aldrig hem till jul förra året och missade all snö. Vi hade snö några veckor här oxå, ovanligt mycket, men den försvann vid nyår.
Vad trist det är att du inte blir bättre. Tycker så synd om dig. Hoppas ändå att du kan decembermysa lite, men jag vet hur det är när man är sjuk. Vi hade ju en jobbig tid den här tiden förra året och julen blir liksom inte det viktigaste....
Stor kram till dig!
Helena