torsdag 3 november 2011

Mörk o vit chokladmousse...

Ett litet tips till morgdagens fredagsmys eller varför inte som till dessert efter en god lördagsmiddag...

Igår kväll bestämde jag mig för att stiga upp och ge mig iväg till jobbet idag trots min magsmärta, kände att jag verkligen ville försöka, är uttråkad över att bara sitta här hemma och ha ont och jag kände att jag behövde gå igenom lite saker på jobbet, jag hoppades på att det skulle fungera att arbeta trots att jag har ont, men insåg ganska snabbt att det inte var den mest briljanta idé jag fått och efter några timmar på jobbet så hade jag gjort mitt och förstod att det inte blir något jobb för mig imorgon.

Jag har fortfarande inte fått någon tid för röntgen och med tanke på hur ont jag har ikväll så måste jag se vad jag kan göra under morgondagen för att skynda på väntetiden. Vet inte om det går att göra något, men jag vet att så här ont kan jag inte ha.

Nog om sjukdomar och oönskad magsmärta! Tänkte avsluta dagens inlägg med ett recept ifrån Halv åtta hos mig på en Mörk och vit chokladmousse som i alla fall jag kommer prova vid tillfälle!

MÖRK OCH VIT CHOKLADMOUSSE - TOPPAD MED FÄRSKA HALLON
4 port

INGREDIENSER

MÖRK CHOKLADMOUSSE
 200 g mörkchoklad, 70%
4 st ägg
2 msk honung

VIT CHOKLADMOUSSE
200 g vitchoklad
2 dl vispgrädde
2 dl turkisk yoghurt

Hallon, till garnering

GÖR SÅ HÄR

1. Smält chokladen i vattenbad, separera gulorna och rör ner gulorna och honungen i den smälta chokladen.
2. Vispa äggvitorna hårt och vänd ner dem i chokladsmeten.
3. Smält vit choklad i vattenbad, låt svalna lite, rör ner yoghurten och den vispade grädden.
4. Tag fram cocktailglas och fyll först med mörk chokladmoussen, sen vit chokladmousse, varva och avsluta med den vita moussen.
5. Ställ i kylen minst 2 timmar. Servera med färska hallon.
6. Garnera med hallonbuskblad från trädgården eller citronmeliss.

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

L sa...

Jättefin blogg, den ska jag börja följa!
Kram Lova
http://lovasfibromyalgi.blogspot.com/

Therese sa...

Heej!! Hur känns det idag? Hoppas av hela mitt hjärta att du mår bättre och slipper en massa sjukhusbesök i helgen.. Skickar en stor varm kram och önskar dig en fin fin dag... Det är DU värd!!!!

alegni sa...

låter jobbigt med dina magplågor, och konstigt att ingen tar dig på allvar och skickar dig på de undersökningar som behövs för att reda ut vad smärtorna beror på, och snabbt!
den där desserten ser ofattbart mumsig ut. måste nog testa den själv nån vacker dag snart...
kram och smärtfri helg!
ingela

Anonym sa...

Å så gott!! Jag tror vi får styra upp en middag när du känner dig bättre!! Tänker på dig!
/Fru Tysse

Kia sa...

Försök att ha en toppen helg och att det onda försvinner.

KRam Kia

Lena S sa...

Hoppas du får tid snart för röntgen.
Chokladmoussen låter gott, måste provas vid tillfälle.

Ha en fin helg!
Kramis

camilla sa...

Hoppas du får en tid snart nog så du slipper lidandet Bella!
Har varit så sugen att prova denna mousse så tack för receptet, nu vet jag var jag hittar det!

Önskar dig en bästa lördag, utan smärtor! Om det vore så lätt.. Kramar till dig!