onsdag 16 december 2009

Ja, se det snöar..


Termometern visar på minusgrader och det har snöat nästan hela dagen här på Västkusten, så mysigt och jag tror bestämt att det äntligen börjar krypa fram lite julkänslor även hos mig nu...
Brasan är tänd och tror det eller ej så har vi griljerat årets tredje julskinka ikväll, tror bestämt vi har en liten hustomte som hjälper till att äta upp våra skinkor den här julen.
Vi har också skrivit våra julkort och jag vet inte vem som var sekreterare eller assistent till vem, men jag skrev och sambon letade adresser på eniro och nu är det klart och vi har landat framför tv:n och tittar på Pernillas Jul, allt för att julstämningens skull. Det är lite som sambon sa ikväll att det är nu vi får passa på att "fira jul" för dagarna närmast innan och efter jul är det bara jobb som gäller för honom och det drabbar ju mig indirekt så bara att göra det bästa av det nu...
Såg ni kvällens Bonde söker Fru? Blev helt varm i kroppen när jag såg hur nyförälskade och lyckliga Tilde och hennes Stefan var, härligt att se :)
Hoppas ni har det bra i snöyran och på återseende imorgon!

6 kommentarer:

millandante sa...

Knappt man känner igen sig i stan!:)
Vad bra att ni passar på att mysa nu! Mys på!!
Kram

Daniel sa...

Så juligt!

T.o.m. Pernilla lyckas ge stämning!!!

Fröken Fräken sa...

Jag väntar på att den riktiga julstämningen ska infinna sig, och den hoppas jag ska komma neddimpande i samma stund som jag går på mitt jullov. och så kanske det måste köpas lite mer hyacinter och börja slås in klappar.

(Och Bonde söker fru ser jag inte heller på...;-) )

Signe 1 sa...

Ja jisses vad det har kommit snööö nu!!

Hm, det är nog en liten tomte som ränner hos er på nätterna, fniss...

Ha en lovely kväll!

Kram Sofia

Ann-Louise sa...

Oj vilket superfint foto här ovan!! Ser ut som något ur Astrid Lindgrens värld.

Här snöar det också hela tiden. Mysigt men ovant ha, ha.

Ha en fin kväll och bra fredag på Västkusten.

Kramis

Susanne sa...

Otroligt hur mycket snö vi fått nu :o)
Det är riktigt mysigt att titta på bönderna, vissa är riktigt kära!
Jag tyckte det var dags för lite vinter i bloggen, kan vara roligt att byta lite :o)

Kramar