söndag 20 december 2009

Bara fyra dagar kvar...


Dan före dan före dan före dan före doppardagen är snart till ända...


Att snön fortfarande ligger vit på marken är något jag kan vänja mig vid...


liksom rimfrosten på träden som förstäker det vackra vinterlandskapet...
och det känns lite som om det är bäst att passa på och njuta av det härliga vintervädret, för trots att det enligt väderprogonsen ska bli en vit jul så kan man ju aldrig veta hur länge vi får behålla det fina vita snötäcket som just nu ligger över nästan hela vårt avlånga land...
Sista söndagen innan jul och årets näst sista närmar sig sitt slut och jag har krupit ner i sängen och tittar med ena ögat på söndagsfilmen Coyote Ugly och skriver detta blogginlägg med det andra. Var så klart tvungen att titta på Anna Ankas Jul förrut och vad ska man säga? Hon är allt lite speciell den kvinnan, men rätt kul program och känner jag mig själv rätt kommer jag sitta bänkad imorgon också.
Gick en jätteskön promenad tidigare idag och det slog mig att det var nog flera år sedan som jag upplevde att det var riktig vinter, rätta mig gärna om jag har fel, men gillar i alla fall skarpt att det är snö så här dagarna innan jul, fast det har väl knappast ungått någon som läser min blogg då jag påpekar detta varje dag :)
Hoppas ni haft en trevlig fjärde advent!!

4 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Hej vännen!
Vilka vackra vinterbilder du tagit. När solen tittar fram är det ju sååå fint, snöstorm mindre kul =0(.

Ja nu är julen nära och det känns bra tycker jag. Vill bara vara och gillar känslan av att man är tillsammans. Vilken tur du har i tävlingar, fin fina vinster.

Nu önskar jag dig en härlig julvecka!

Kram

Signe 1 sa...

Jättefina bilder i vinterskrud!!

Hoppas du får en lovely dag vännen!!:-)

Stora kramen Sofia

cecce sa...

Jättefina bilder!
Fantastiskt med all snö...håller med dej!
Hoppas, hoppas den får ligga kvar över jul!

Ha en fin kväll!
Kram

Emma sa...

Vilka vackra bilder.

God Jul & Gott Nytt År
/Emma