torsdag 20 november 2008

Telefonsamtal från F-kassan..

När jag slutade jobbet idag hade jag ett missat samtal och meddelande från Förskringskassan, där jag uppmanas att höra av mig så fort jag hör meddelandet. Jag tror aldrig jag vänjer mig vid att jag är beroende av dem. Får alltid en liten klump i magen, vad är det nu som inte är som det ska... Har haft några olika handläggare under dem här tre åren och precis när dem blivit insatta i "fallet", alltså mig, så omorganiseras det och jag får en ny... tror inte jag är ensam om detta... Hade ju möte i förra veckan med F-kassan och då skulle min handläggare ta kontakt med läkaren för hon vill att vissa saker ska ändras på sjukintyget, det är jätteviktigt och kanske framförallt sen dem nya reglerna infördes att sjukintygen är väldigt informativa, min läkare hade varit för fåordig och kopierat förra läkarintyget, inte okej enl F-kassan. Nu hade i alla fall min handläggare fått kontakt med läkaren och hon tyckte inte hon blev så mycket klokare av att prata med honom så nu vill hon att jag ska träffa ett team som hon kallade det som F-kassan har. Vad jag förstod det som så var det en läkare och en psykolog som försäkringskassan har som dem använder sig av ibland för att göra en bedömning av patienters rehabiliteringsplan, läkaren gör inga undersökningar, men ska ta ställning till om det ska göras fler utredningar, och i så fall var och skicka remisser dit... Vi kan ju hoppas på att det blir något bra av detta... Fick i alla fall besked om att jag ska fortsätta arbetsträna två timmar per dag tills jag får träffa det här teamet. Känns bra att veta hur det ser ut nån vecka fram över i alla fall. Tycker inte om ovissheten, alltid bättre att veta vad som gäller, då kan man ställa in sig på det och försöka jobba på att få det så bra som möjligt efter dem förutsättningar som ges.

Inga kommentarer: