fredag 21 november 2008

Nytt telefonsamtal...

Idag ringde min handläggare på Försäkringskassan igen... Hon hade upptäckt att hon gett mig helt fel information om min arbetsträning, hon hade inte haft koll på reglerna, så till mig hade hon sagt att jag efter att ha startat min arbetsträning inom 90 dagar var tvungen att kunna arbeta minst 25% med lön. Därefter så skulle jag vid varje steg upp till 50, 75 och 100% delvis arbetsträna. Ex så när det är dags att jobba 50 % så arbetar jag till en början 25 % med lön och arbetstränar 25% så det totalt blir 50 %. Lite mjukstart, då jag två av totalt fyra arbetstimmar varje dag inte har något ansvar eller krav att prestera på en viss tid, men ska ändå utföra arbetsuppgifter. Nu visar det sig att jag har TOTALT 90 dagar. Av dem har jag nu förbrukat ca 40 st när jag arbetstränat sista månaden, har alltså bara 50 st kvar att använda när jag ska gå upp i tid... Fick tre alternativ av min handläggare, sluta arbetsträna och vara hemma och sjukskriven, börja arbeta 25 % med lön, eller fortsätta arbetsträna, men då tar mina dagar slut... För mig så finns bara ett alternativ, stanna hem finns inte då backar jag ju och jag kommer så väl behöva mina arbetsträningsdagar när jag ska upp i tid. Alltså måste jag börja jobba nästa vecka. Återigen så inser man vad liten man är som människa, det spelar ingen roll att Försäkringskassa i det här fallet har gett mig fel information, regler är regler, bara att gilla läget... Jag måste ju fortsätta att kämpa, men det känns tufft ibland... Blir till att mentalt tänka om och förberda mig i helgen... Kan ju inte ge upp... Vill inte ge upp...

Inga kommentarer: