onsdag 12 november 2008

Sjukskrivning och provsvar...

Igår var det möte med Försäkringskassan igen. Har nu arbetstränat i drygt fyra veckor, det har fungerat... vissa dagar bättre och andra dagar mindre bra,dem första veckorna hade jag inte så mycket att göra, men det har blivit bättre nu dem sista, men har dock aldrig "jobbat" effektivt mer än 1,5 timmar någon dag då jag är på jobbet mellan kl 9-11 och är med på frukostfikan kl 9 för att få den sociala biten också. Känner själv att jag inte är där ännu att jag orkar jobba två timmar varje dag med lön. Ska jag jobba "på riktigt" så måste jag klara av det varje dag och inte vara så ojämn i orken som jag är idag. Jag behöver en månad till med arbetsträning som det var sagt från början. Försäkringskassan däremot vill att jag ska börja jobba 25 %... När man sitter på ett sånt här möte så inser man verkligen vad liten man är som människa hur otroligt beroende man är av läkarens utlåtande och av vad Försäkringskassan anser. Anser Försäkringskassan att du kan utföra någon typ av arbete, ett arbete som alltså innehåller helt andra arbetsuppgifter än dem du har på ditt ordinare arbete så kan dem kräva att du säger upp dig, att det sen inte finns något jobb som väntar på dig, det struntar F-kassan i, då är du inte på deras bord längre... För min del så kom vi inte fram till något beslut då F-kassan inte godtar mitt sjukintyg utan ska prata med min läkare: Min läkare har "bara" kopierat mitt sjukintyg och skrivit till att jag arbetstränar och det godtar inte F-kassan. Till saken hör att jag imorgon väntar på svar från Infektionsmottagningen. Jag var där för drygt en månad sedan och tog en mängd prover som jag äntligen ska få svar på. Lite svårt att skriva ett rättvisande sjukintyg innan dem kommit... Man hamnar som patient alltid mellan stolarna känns det som. Läkare på vårdcentralen skrev tidigt i våras en remiss till infektion, efter det har vårdcentralen inte gjort något, vi har ju skrivit en remiss... Till infektion kom jag till slut, efter att jag ringt och tjatat mig till en tid, i början på oktober, det har alltså gått över ett halvår som det inte gjorts något inom sjukvården... Detta är ju något som F-kassan självklart inte bryr sig om, mina dagar tickar ändå... så att du får vänta i över ett halvår på att ev hitta fel som det går att gör något åt bara du vet vad problemen är och hur du ska behandla dem spelar ingen roll... Nu hoppas jag i alla fall på att det kan komma något bra av morgondagen. Håll en tumme för mig...

Inga kommentarer: