söndag 23 november 2008

Lördag...

Ett jättestort grattistill mina underbara vänner K och P som igår fick en liten pojke. Lycka till och ta väl hand om er och jag längtar tills jag får träffa det lilla underverket...




Igår var vi på kalas hos min mamma som fyller år i veckan. Som alltid så bjöds det på god mat, till middag fick vi stek och sen var det kaffe och tårta. Mamma hade också bakat moccarutor, även kallade kärleksmums, som både jag om min älskling älskar, mamma gör dem så goda... Alltid lika trevligt att få träffa farmor och det verkar inte spela någon roll att jag och min bror nu är 26 och 30 år, hemma hos mor och far blir vi som barn igen... Min bror älskar att retas med mig, är tydligen väldigt tacksam att reta, kan inte förstå det... Mamma blev jätteglad för sin fotvärmare och sen köpte jag en tomteflicka till henne också, såg den och det stod liksom mamma på den. Hittade den i Ljungskile i en affär som heter Solruns Interiör. Dem hade jättemycket fint från Sia där.


Väl hemma blev det tv och ostbricka, stod i affären och visste att det är något jag missar att köpa, men kunde inte för mitt liv komma på vad... Vindruvor, var det, men men det fick gå ändå!

Inga kommentarer: