onsdag 5 november 2008

Dr Åsa


Har kollat på Dr Åsa som den här veckan handlade om beroende, hur man blir beroende och om vad som händer i kroppen när man är beroende av rökning och alkohol. Väldigt intressant och jag måste erkänna att jag är positivt överraskad av Åsa Vilbäck som programledare, hon har definitivt växt i mina ögon sen hon var med i Robinson. jag är så evigt tacksam för att jag aldrig rökt. Det var ett reportage om en kvinna med kol, hemska sjukdom. Att behöva sova med syrgastub och att leva ett liv där du andas som genom ett surör, inte konstigt att det blit tufft att t ex gå upp för en trappa. Är väldigt glad för att min älskling klarat av att sluta röka. När vi träffades hade han rökt sen han var 13 år, och nu är han rökfri sen ett par år tillbaka. Det är bra gjort!!!



Inga kommentarer: