måndag 2 augusti 2010

Lilla Bommen - Göteborg...


Igår eftermiddag kom vi fram till Göteborg och nu ligger vi vid Lilla Bommen, fick en bra plats längst in...

Evert Taube står staty på kajen vid Operahuet, behöver jag säga att jag har slutat räkna för länge sedan hur många japaner och andra turister som låtit sig fotograferats tillsammans med vår käre nationalskald...

Det nya omtalade Göteborgshjulet snurrade på hela kvällen, vi kollade och det kostade 85 kr för en åktur...
Nog för att vi ligger i gästhamnen tillsammans med alla andra båtturister som de flesta är från Tyskland, Holland, Frankrike och Danmark och dessutom i medelåldern så känner i alla fall inte jag mig som en turist i Göteborg. Att ta båten till Göteborg är en betydligt längre resa än de ca 9 milen det är landvägen och kanske inget vi kommer göra varje år då skärgården är betydligt finare ju längre norrut man kommer, men ska man stanna några dagar i Götet så kan ju båten vara ett alternativ istället för hotell.
Efter ett par veckor på havet blir det idag lite butiksspan för min del, en lunch på stan och ikväll ska vi gå på Liseberg. Det är fem minuters gångavstånd till centrum härifrån båten så det kan inte bli så mycket bättre.
Hoppas ni alla får en riktigt bra dag!

Kramar ♥

8 kommentarer:

Å sa...

åh... passa då på att kika in i balders hage, ligger nog ganska nära där ni ligger. favobutik!!

alegni sa...

nu är jag riktigt avundsjuk, för den svenska västkusten skulle jag också vilja uppleva!
allt gott, kram
ingela

Huset vid ån sa...

Hej vännen!

Hoppas allt är bra med dig.
Vad fina inlägg du har gjort medans jag varit borta från bloggandet i sommar!

Åhh, Jag kan längta till Göteborg när jag ser dina fina bilder! Hoppas att ni får en trevlig resa hem! Många Kramar Therese

cecce sa...

Göteborg är aldrig fel:-)
Själv väntar jag hit syrran från Göteborg som kommer för att hämta hem sin son...kusinen som har bott hos oss några dagar.

Hoppas du njuter och har en riktigt skön semester!!

Kramar

HOUSE of ADELA sa...

Härliga bilder! Havet är verkligen både lockande och skrämmande ibland;) Ni ser ut att ha haft det ljuvligt!

Kram
Adela

mitt skärgårdsliv sa...

Så härlig semester ni har! Att ha båt istället för hotell är ett bra alternativ :) Ha så trevligt!

Annas inspiration sa...

Vad härligt ni har det,
ni utnyttjar verkligen er fina båt till max!

Många kramar

Ann-Louise sa...

Tack snälla du. Jag är jättenöjd och går omkring och njuter! Nu har sonen fått ett ryck och vill göra om på sitt rum med....men han känns lite dyr ha, ha. Möblerat om har han redan gjort.

Vad mysigt med en dag i Göteborg och perfekt att bo på båten då. Önskar att jag fick åka båt uppåt norrut nån gång som du beskriver, är ju så otroligt vackert!
Hittade du något på stan förresten?

Sv: När man laddar in bilderna ändrar jag de liggade bilderna till 500 bara i rullmenyn. Funkar på blogg.se i allafall.

Kramar