söndag 22 augusti 2010

Så enkelt, så kul, men vilken bredd ska jag ha??


Älskar det här enkla, men ack så roliga spelet, vem behöver dyra sällskapsspel med färgglada spelplaner och en massa regler när det räcker med 54 små träbitar uppställa i ett torn för att roa sig en lördagkväll...


För er som inte har spelat detta spel som har det simpla namnet Tower så går det ut på att man ska dra ut en pinne och lägga på toppen utan att tornet rasar, den som drar pinnen som får tornet att rasa har förlorat...

Skrev för en vecka sedan när jag berättade 7 saker om mig själv att jag är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och det står jag för! Igår kväll spelade jag och sambon spelet Tower och kaxig som är sambon så gick han ut hårt med att han skulle krossa mig, psykning i stil med att du har inte en chans det vet du ju... :) Vi spelade först till fem vinster och när jag låg under med 4-0 så såg det ju inte vidare värst ljust ut, men fem spelomgångar senare så var jag den lycklige vinnaren. Sambon som innan semestern köpte sina första läsglasögon gick och hämtade dem efter min tredje vinst, det var ju så dåligt ljus så han såg ju så dåligt ;) Läsglasögonen hjälpte inte utan det var en slagen hjälte som snällt fick se sig besegrad! Tack för en god match!!

Har suttit och trixat med bredden på min blogg, har velat ha större bilder, men nu när jag gjort bloggen bredare och bilderna kan vara större, vet jag inte hur jag vill ha det, sambon tyckte jag skulle ha det som det har varit och själv är jag tveksam, är ju aningen velig av mig... Vad tycker ni, smalare med mindre bilder eller bredare och större bilder??


Kramar Bella ♥

13 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Bella!
Det där spelet verkar ju jättekul, ett sånt vill jag oxå ha:)

Vilken upphämtning du gjorde från att ha legat under med 0-4, bra jobbat!!

Ha en skön söndagkväll o en trevlig kommande vecka,


Kramis Jenny

Jenny sa...

Nu glömde jag ju skriva att jag tycker det ser fint ut med de bredare bilderna i bloggen:)

Kraam igen, Jenny

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ingen slagen hjälte där, starkt och komma igen och slå honom. Till det behövs det en stark vinnarinstinkt. Kan tro att han blev paff. Verkar vara ett kul spel. Och jag tycker det är fint med större bilder, är väldigt oteknisk. Men sonen ska få visa mig hur man gör.
Ha en fin kväll
Kramar
AnnaMaria

Anna Larsson sa...

Hej. Kul och kika om här, var tvungen att gå in och titta efter att du skrivit så fint på min blogg. Superkul att du kikat in och välkommen igen. Kommer absolut komma tillbaka hit in, supernice.
Ha det gott/ anna

According to Nicky sa...

Hej Bella! :)

Tack för titten hos mig :) Det här spelet verkar kul, jag måste testa det! Önskar dig en mysig kväll!

Kram/Nicky

Anonym sa...

Större bilder tycker jag är fint.

/Lena S

Linda - Inspiration, Inredning, Design sa...

Det var länge sedan man spelade det spelet:) Så kul!

Jag föredrar större bilder:)

Kram på dig
/Linda

ååååååååå sa...

Hej!

Kul att du kikade in! =)

Fint namn du har..samma som min dotter..*Ler*
Ska ta och kolla in din blogg lite nu. ;-)

Ha en bra dag!
Kram Verra

alegni sa...

grattis till segern :D
vi har de där klossarna hemma, men det är nog närmare hundra år sen någon använt dem senast ;)
jag tycker också det är fint med större bilder, även om jag kör med mindre själv tillsvidare.
ha en fin vecka!
kram
ingela

Ann-Louise sa...

Verkar som ett spel jag skulle gilla och även mina elever!

Tack för peppningen, blir nog roligare när barnen kommer i morgon om än jobbigare också.

Vad tyckte du om Fortet? Kändes som om jag sett det förr...så jag tyckte det var tråkigt.

Kram

Uh-huh-me.com / Nettan sa...

Mysigt att spela såna spel tycker jag och inte alltid tv spel. Är ju en speciell känsla!

Självklart röstar jag för större bilder =)

Ha det gott! Kram

Anonym sa...

Hej Bella!

Tack för en bra blogg!
Spelet verkar verkligen jättetrevligt att ha hemma, nu så här till hösten och vinter. Har letat efter det på nätet, men hittar tyvärr inte det...
Kommer du möjligtvis ihåg var du köpte ditt?
Tack på förhand :)

Kram

Bella sa...

Till anonym: Spelet är köpt på flygplatsen i Phuket, gjorde åt de sista mynten innan vi lämnade Thailand för ett par år sedan :)

Hoppas du kan hitta något liknande!

Trevlig Helg!

Kram Bella