tisdag 24 augusti 2010

Bedömningsteamet nästa...



Efter flera månaders väntan kom idag äntligen kallelsen jag väntat på till bedömningsteamet här i Västra Götalandsregionen. Bedömningsteamet består av en arbetsterapeut, en sjukgymnast och en psykolog som jag vid fyra tillfällen ska få träffa under de närmsta två veckorna. Jag kommer få göra olika sorter övningar och tester som sedan ska sammanställas till en gemensam bedömning av mina sjukdomsbesvär och funktions- och aktivitetsförmåga. Anledningen till att jag gör det här är att jag ska göra en ansökan om att få sjukersättning för de 25 % som jag inte arbetar. Sjukskriven har jag inte varit på drygt 1,5 år då jag blev utstämplad när reglerna ändrades och mina dagar tog slut, idag arbetar jag 75 % och är tjänstledig 25 %. Anledningen till att jag inte arbetar är ju pga av att min trötthet och värk i kroppen gör detta omöjligt för mig och även om det är både tidskrävande och tar på krafterna att göra alla dessa tester så är det något jag känner att jag måste gå igenom för att ge mig själv en sista chans till att få ekonomisk ersättning för del jag inte kan arbeta pga mina sjukdomar.

Skrev i våras om att jag träffat en koordinator för det här bedömningsteamet och minns att jag då fick en del frågor både i kommentatorsfältet och via mail som jag tyvärr missade att svara på, snälla ställ dem igen så lovar jag att höra av mig.

Vindar upp mot 20 m/s viner utanför husknuten denna kväll och en brasa sprakar värmande här hemma samtidigt som sambon är ute och ser till båten som förhoppningsvis inte farit allt för illa i den hårda vinden. Tror Gunde och Agneta får hålla mig sällskap även ikväll och då nattens sömn var allt annat än bra blir det en tidig kväll för mig denna tisdag.

Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej Bella!
Jag känner igen mig i det du skriver, jag har gått igenom samma sak för något år sen....

Hoppas att det går bra för dig och att du blir beviljad sjukersättning som du ska......Må så gott! Kram Therese

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Vad jobbigt det låter. Att man måste kämpa för att bevisa sin sjukdom när man har nog att kämpa för att orka leva med den. Stackars dig, det är ett konstigt samhälle vi lever i. Det är verkligen inte lätt för den som är sjuk. Hoppas att det löser sig för dig så du får den ersättning som du självklart har rätt till. Skickar dig en stoooor styrke kram!
Lotta

alegni sa...

vilken himla massa byråkrati för en från min sida sett självklar sak. de skulle ha betalat din sjukersättning i många års tid för alla de resurser de satsat på att reda ut något som du redan vet :/
lycka till, vännen. jag hoppas du får den ersättning du är berättigad till.
kram
ingela

Anne-Lie sa...

Hej! Intressant att läsa det du skriver, hamnade på din blogg när jag sökte på Två fröknar. Affären ute vid Rotviksbro. Jag har själv några kroniska sjukdomar bl a en som påminnner om IBS, men har sedan 1½ år fått en diagnos Colum irretable som innebär ständig medicinering. Ja så är livet, ha en skön dag och lycka till. Jag kikar in med rätt ofta på din blogg, lägger till den som mina favoriter!
Kram Anne-Lie