lördag 14 augusti 2010

Nya tider...



Min fyra veckors långa semester är nu inne på sin sista dag och jag sitter och tänker tillbaka på de senaste veckornas lediga tid. Läser mina egna blogginlägg och tittar på semesterbilder och inser att vi trots allt hunnit med en hel del sen den där fredagseftermiddagen då jag stängde ner jobbdatorn och lämnade kontoret i mitten på juli. Har lyckats koppla bort jobbet bra den här semestern, men verkligheten finns trots allt där oavsett om det är semester eller inte. Mina inlägg den senaste månaden har varit semesterinlägg och ett och annat boktips precis som jag planerat, hade i år bestämt mig för att inte vara så djup och grubblande här på bloggen under min ledighet, utan helt enkelt fokusera på det som varit bra och lämna den del av mitt liv som inte är så upplyftande åt sidan så gott det gick även om den gjort sig påmind på olika sätt var och varann dag. Det är ju som bekant så att det inte alltid syns utanpå alla gånger hur en person mår och berättar man det inte, skippar att nämna detaljer om på vilket "sätt"man gjort ett besök så kan det ju uppfattas på ett visst sätt... Man måste inte alltid berätta allt, man kan fokusera på det som är positivt i tillvaron...

Tänker så här sista semesterkvällen på hur lätt det är att för utomstånde visa upp en fasad bakom vilken det kan dölja sig både små och stora problem, sorg och smärta som inte går att ana om man inte knackar på och blir insläppt bakom fasaden. Tänker på vad lätt det är att luras att tro att saker är på ett visst sätt, fastän verkligheten kanske är lite nyanserad och vissa bitar utelämnats för att de är för privata eller helt enkelt för smärtsamma för att sättas på pränt.

Hösten är för många en nystart där man fylld av ny energi efter en tids semester är laddad inför nya utmaningar och förändringar i sitt liv. Förhoppningar och ambitioner har infunnit sig och i samma stund som man lämnar semstern bakom sig trycker man på startknappen till det "nya livet". Jag har inga ambitioner om "ett nytt liv", men jag har förhoppningar om att vissa förändringar ska ske och jag har tankar om hur jag på bästa sätt ska ta hand om min kropp, förändringar som jag måste göra själv och som kräver kraft och energi, energi är inte det jag har mest av, men allt går, med vilja kommer man som vi alla vet långt...

Imorgon kl 8 är det alltså dags för jobb igen, på hemmaplan väntar de närmsta veckorna arbete med takläggning och dränering av vårt hus, pelletsbrännare ska kopplas in och en hel del annat arbete finns att ta tag i den närmsta tiden.
Nu önskar jag er en trevlig söndagkväll och på återseende imorgon!
Kramar ♥

11 kommentarer:

Mia sa...

Ni har verkligen haft en kanonsemester....bilderna säger mer än tusen ord!

Jag ser fram emot hösten...ska bli både spännande och rolig...

Ha en härlig sista semesterkväll!

KRAMAR

sweetmama sa...

Hej och tack för besöket hos mig. IBS såg jag har jag med och har kämpat länge med det.
Ska läsa vidare hos dig !

Zandra sa...

Tack vi är riktigt nöjda över skoskåpet och de är så skönt att de äntligen kommit på plats :-) Vi jobbar inte så snabbt i den här familjen alla gånger hihi.
Du har verkligen haft en härlig semester fylld med härliga minnen att plock fram i höst mörkret.
Hösten har sin charm, jag gillar början av hösten när löven byter färg och de blir lite kyligare och man får tända alla ljus :-) Mys!
Hoppas morgondagen går som bara den och att du får en mysig söndag kväll.
Kramar

Carolines hemligheter sa...

Hoppas att din första dag imorgon efter semestern blir som du hoppas på och det gäller även förstås hela hösten! Det känns som att du har en del tankar kring vilka förändringar du står inför/vill göra och att du har en stark vilja till att genomföra dessa trots tidigare motgångar och hinder i livet.

All styrka till dig, stor kram från Caroline

Stjärnor & Champagne sa...

Mmm name it med det här att de tinte syns utanpå:) Men jag hoppas iaf att du känner dig skakplig vännen. Semnestern har gått fort, jag ha rju jobbat i 2 veckor redan och går in på 3:e...Bara man kommer iväg gör det man skall så är det ganska ok. Dränering och tak....¤ st på vår gata byter tak. 1:a dagen hann dom inte allt så den gamla pappen låg kvar och himlen öppnade sig och ja sen kan du nog förstå vad som hände. Inte3 kul för snickaren kan jag säga. Våra hus är ju så gamla också...Ha et bäst/ Kramkram A

Stjärnor & Champagne sa...

fyra st på vår gata skulle det vara...

homebylina sa...

Hej vännen! Kan inte annat än hålla med. Hur man mår innuti syns inte alltid på utsidan, men ibland skulle det vara bra om det gjorde det...som vi sagt förut..ta en dag i taget och försöka fokusera på det man kan istället för det man inte kan! Hoppas du får en god natts sömn och en bra första dag på jobbet! KRAM Lina

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
Sååå sant de du skriver om att man lätt kan dölja hur man mår och hur man har det...
Hoppas att du kommer att må så bra det bara går, och stort lycka till med ditt "Nya liv" imorgon.
Vi hörs snart!
Kram Lotta

HOUSE of ADELA sa...

Hoppas din tid nu blir härlig och att du känner dig starkare för varje dag! Helt sant det du skrev...alla har vi vårt och olika bekymmer m m . Man får fokusera och försöka ta en dag i taget och leva i nuet...lite slitet uttryck kanske men SÅ sant!

kramar
Adela

Annas inspiration sa...

Ännu ett fantastiskt formulerat inlägg av dig Bella! Klokt som alltid.

Jag hoppas du får en fin start på arbetsveckan. Och ni har verkligen haft en fin semester, dina bilder har varit heeelt UNDERBARA!

Önskar dig lycka till med de förändringarna du vill göra, är övertygad att du lyckas.

Många kramar!

MIN LYCKA ♥ sa...

Jo tack! Bröllop är underbart och jag njuter varje gång man får tillfälle att vara med!

Semestern är över för min del också och man får börja återblicka till alla fina minnen som man har under sin semester.

Tack för att du tittra in hos mig!

Kram
Marika