lördag 28 augusti 2010

Lång arbetsdag i jordgroparna...


Den här synen mötte mig när jag kom ut efter lunch idag :)

Lite längre bort stod min snälla pappa som varit nere och hjälpt oss idag, men visst ser han mer ut som en tekniker vid en brottsplats i en Wallander film än en person som arbetat i en jordgrop hela dagen...

Anledningen till sambon och pappas vita skyddsklädsel är att de på olika sätt försökt att få bort all tjära som suttit på vår husgrund i 40 år, bl a så använde de en gasolbrännare...

Förmiddagen ägnade sambon åt att handgräva bort 2-3 ton med jord och grus som låg runt gaveln här samtidigt som pappa tog bort all jord på väggarna och började med slitgörat att ta bort tjäran, arbetsdagen avslutades med att sambon målade fuktspärr på husets sula och pappa murade igen hål i dagvattenbrunnen som inte behövs längre...
En lång arbetsdag är till ända och jag har en trött och aningen stel sambo i fåtöljen bredvid mig, pappa har åkt hem och vi är så tacksamma för all hjälp vi fått idag!! Själv har jag inte varit nere i lergroparna utan skött markservicen, varit och handlat material i ett par omgångar under dagen och sen försökt att kurera mig från min förkylning som jag dragit på mig. Inte riktigt vad jag tänkt mig lagom till den här helgen, men som sagt allt kan man inte styra över...
Har precis sett klart filmen Bröllopsfotografen på 4:an som jag inte sett innan, tyckte den var kanon så har ni inte sett den, gör det! Nu blir det sängen för min del. Hoppas på att vakna lite piggare och kryare imorgon och så håller jag tummarna för att det går bra med det fortsatta arbetet i trädgården under morgondagen då målet är att markväv, 8 ton makadam, dränerings- och dagvattenrör ska på plats, gissar att det blir en hel del att göra...
Kramar Bella ♥

Inga kommentarer: