torsdag 25 juni 2009

Pollenchock...


Min nya parfym ifrån Versace som jag fick av mina föräldrar när de kom hem från sin semester på Rhodos för ett par veckor sedan används flitigt då denna friska sommardoft passar perfekt för varma och soliga dagar och jag tål den vilket jag inte gör med alla dofter pga min allergi, så tack snälla Mor & Far ...
Solen och värmen visar sig fortfarande från sin bästa sida, men idag har jag inte kunnat njuta av det härliga sommarvädret då jag haft mer problem än vanligt med min allerigi så med svullna ögon och rinnig näsa har jag tillbringat dagen inomhus läsandes Maria Ernestams bok Alltid hos dig efter jobb och vila.
Hade samtal med mina chefer idag och det är nu bestämt att jag ska jobba halvtid fram till den 1:e september då jag ska försöka att gå upp till 75 %. Målet är satt så nu är det "bara" att göra allt för att nå dig. En läkartid är inbokad imorgon för förlängning av mitt sjukintyg. Är ju som bekant utstämplad, men har som 17 000 andra en överklagan som ligger och väntar på att bli behandlad så jag kommer skicka in mitt intyg som vanligt och så får jag överklaga även det efter att jag fått avslag på det, med tanke på hur omständig hela processen är så är det inte konstigt att vi är många som väntar på besked...
Ska nu fortsätta äta mina jordgubbar med grädde och kika in hos er och läsa vad ni har gjort denna torsdag, måste ju njuta av sommaren även om man sitter inomhus :)

7 kommentarer:

Miia - There´s no place like home sa...

Vad trist med allergibesvär när det är så fint väder! Hoppas det ger med sig snart.

Jag älskar också båtliv! Helt underbart att vara ute på sjön när det är soligt & varmt... I love it!

Gott med jordgubbar - har vi också smaskat på ikväll ;) Kramar!

Radhusdrömmar sa...

Jobbigt med allergin!
Hoppas att du har någon medicin som hjälper.
Jag tycker absolut du ska kika in på Vero Moda för jag köpte en till tunika där igår i lite samma stil, fast ljusgrön. Jättefin :-)

Kram!
Johanna

Signe 1 sa...

Usch vad besvärligt med pollenallergi!:-( Min man har oxå superbesvär nu, lider med er alla som får tacklas med detta varje säsong. Hoppas du får njuta lite av sommaren iaf, hihi. Kram Sofia

Ingrid sa...

Åh vad spännande, den doften har jag aldrig luktat på.

~Livet i byn

elin sa...

Trist att inte kunna njuta fullt ut! Hopppas att det blir bättre med allergin så att du också får njuta solen!
Kram

Ann-Louise sa...

Fortfarande pollen ute! Trodde det var över för er allergiker nu men vad jobbigt att det fortfarande håller på =0(.

Nu ska vi också äta jordgubbar med grädde, så GOTT!!

Kram

Jenny sa...

Hej Bella!
Jobbigt med allergin, hoppas det går över snart..

Vilken fin parfymflaska, har inte luktat på just den.

Ha en skön helg,
kramis Jenny