söndag 14 juni 2009

Den blomstertid...



Helgens vackra och soliga väder fick blommorna runt vår damm att över en dag slå ut och står nu i sin härliga färgprakt och pryder vår trädgård...

Smultronen blommar...




...liksom prästkragarna och en del andra blommor som jag tyvärr inte kan namnet på, tror bestämt jag måste ta fram trädgårdsboken vi fick i inflyttningspresent och läsa på...

Ännu en solig sommardag lider mot sitt slut. Dagen har ägnats åt jobb som vanligt och sen vila på eftermiddagen. Har hunnit med en lite tur till köpcentrat här i stan också och tittat på en stege då sotarn kommer på onsdag och vi äger som bekant ingen, fyndade lite på rean också som jag visar er imorgon måste bara fota först...


Film och choklad...
Resten av kvällen kommer att ägnas åt filmen Allt flyter och så ska jag smaka på den nya sommarchokladen, choklad och jordgubbar borde ju inte kunna bli fel...
Hoppas ni får en trevlig kväll!!

10 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå raring...Monster ja, inget som jag tycker om i alla fall. Det är hemskt att känna sig så här när man inte ens är sjuk, all luft går ur mig. Nog om det...Vad fint det blev i erat sovrum, fräckt med tapeten och den fina sängen. Jag har missat några inlägg här, har inte orkat blogga på några dagar. Är den chokladen god? Vågar inte smaka, jag är den där tråkiga= naturell hihi. Ha det så gott och var rädd om dig. Vad mycket fina blommor i eran nya fina trädgård.

Kramis A

Ann-Louise sa...

Tack! Vad kul att du också gillar mina loppisfynd ;-)
Ja nu får vi hoppas att vädret vänder det ser bättre och bättre ut för varje timme!

Vad kul att er nya trädgård har så många fina blommor som ni kan njuta av redan i år! Svårt annars att veta exakt vad som gömmer sig i rabatterna.
Ja det ska bli skönt med semester nu - sista dan i morgon.

Hoppas du mår bra och är rädd om dig!

Stor kram!

Ingrid sa...

Åh choklad...min last!! Fina blombilder :0)

Vad kul att du vill vara med i utlottningen.

~Livet i byn

Anna sa...

hej raring

tack för din söta kommentar
hoppas att du mår bra.
Fina blommor i inlägget & chokladen vill jag gärna smaka.

Ok om jag länkar dig?

ha en bra kväll
Kram Anna

Radhusdrömmar sa...

Vad fint med alla blommorna!!!
Jag såg den där filmen i lördags, fast gillade den inget vidare. Men chokladen var god, den provade jag också häromdagen.

Kram Johanna

Miia - There´s no place like home sa...

Vilka fina trädgårds-pics!

Den filmen är rolig, så du har gjort ett bra val!

Ha en mysig kväll nu! Kramar

Therése sa...

Vilka underbara blommor!
Och vilket härligt avslut på kvällen, film och choklad...kan ju inte bli bättre ;-)
Köpte faktiskt med med Marabou frukt & mandel på väg hem från jobbet, så jag ska också gotta mig lite mmmm!!
Kram Therése

Stina sa...

Nämen, vad ni har haft fint väder då. Här är det för bedrövligt. Inne på andra veckan nu. Översvämningar och sådant skrot.
Härliga bilder du visar.:-) Kramk

VITA NYANSER sa...

Vilka fina blommor. Sol??? Lycko dig!!! Och choklad, mums...

Kram L-L

Anna sa...

Va kul det är när det blommar i trädgårn! Det blir helt annorlunda, bara träden blir gröna så känns det som man bytt ut trädgården mot nån annans :) så härligt!

Va filmen bra? Har velat se den läääänge men hade glömt den tills jag såg den hos dig :) får nog passa på att hyra den snart så jag inte glömmer igen ..

Kram å va kul att du gillade mina gardiner!