torsdag 4 juni 2009

Guldfiskar och hår i orange nyans...


Igår var det dags att fylla den nymålade dammen med vatten. Vi började med att placera den nya pumpen och lampan på sin plats...


därefter fyllde vi på med stenar...


Sladden till pumpen och lampan grävdes ner i gräsmattan...


Äntligen dags för vatten...


Stenarna flyttade sambon om idag så att de täcker hela gallret, vilket blev mycket snyggare då det inte syns som på bilden och "stenhögen" blev inte så hög...


Så här blev det igår...


Ser som sagt lite annorlunda ut idag och det gula vattnet är ju en historia för sig som vi försöker hitta en lösning på...


10 guldfiskar fick idag flytta in i vår damm...


De var lite tveksamma till en början...


...men sen blev det fart på dem...


...och de gjorde sig fort hemmastadda...


Vi har ett djur som ser ut som en liten ödla med fyra ben som lever i dammen, han har fått namnet Bilbo...

Sambon har idag ägnat större delen av eftermiddagen åt vår damm och dess nya invånare, våra 10 orangefärgade guldfiskar. Som den djurvän han är ringde han runt och kollade så att vår specialfärg som vi använt till botten inte var skadlig för fiskarna som andas vatten, killen på Alcro blev lite konfunderad över frågan, men efter om och men kom de fram till att den inte var testad på djur och fiskar bara på människor. Han ringde sedan vidare till SPP som sa att det fanns ett neutraliseringsmedel man borde ha i som tar bort alla tungmetaller och kemikalier innan man "planterar" fiskarna så det är gjort. Mat har de fått och simmar som bäst runt i sitt nya hem nu när jag tittar ut genom fönstret.
Själv har jag ägnat eftermiddagen åt att sitta hos frisören, bestämde mig för att det var dags att göra något åt mitt slitna hår och att utväxten nu var på tok för lång för att se okej ut. Måste tyvärr erkänna att jag är väldigt besviken på resultatet, är alldeles orange i uteväxten... Så tråkigt när jag kände att jag verkligen behövde muntra upp mig själv och jag har aldrig betalt så mycket för ett frisörbesök som idag och så blev det så här, behöver jag tilläga att håret blev mycket kortare än jag tänkt mig... Nu ska jag sluta beklaga mig och tvätta håret ett par gånger och se om det kan bli lite bättre och det är väl sånt här som kallas I-landsproblem...
Ska krypa ner i sängen nu och tänka positiva tankar!!

1 kommentar:

Miia - There´s no place like home sa...

Vad fint det blev med dammen och vad roligt med några guldfiskar i ;)

Hoppas ni får en mysig helg!