torsdag 15 november 2012

Torsdag och krånglande nacke...

 
Efter den här regniga hösten uppskattar man så när vädret visar sig från sin bästa sida som idag, det var klarblå himmel och nästan vårkänsla i luften...

 
Jag satt ute en stund vid lunchtid när jag väntade pappa och det var nästan så jag hoppades att han skulle vara sen bara för att få sitta kvar i solväggen utanför stadens museum...

Ännu en arbetsvecka närmar sig sitt slut och endast fredagens arbete återstår innan en efterlängtad helgledighet tar vid. Jag har varit hängig och ätit alvedon sista dagarna för att orka jobba så det ska bli gott med ett par dagars ledigt att förhoppningsvis tillfriskna på.
 
Det blev ingen träning hos sjukgymnasten idag med tanke på förkylningen, men jag var där och gjorde övningarna för nacken jag skrivit om tidigare vilket inte är fysiskt ansträngande för kroppen, men så välbehövligt för nacken. Har faktiskt fått lite större rörlighet sedan vi började för 2-3 månader sedan så det känns bra. Vad som inte är bra är värken i nacken där jag blev skadad vid krocken i våras. Jag har konstant ont och när resten av kroppen svarar på träningen så verkar inget hjälpa mot den smärtan och stelheten. Jag märker sån skillnad när jag går på bassängträningen då vänstersidan inte alls är går att jobba med på samma sätt som tidigare. Problemen i nacken gör att vid många övningar så domnar vänsterarmen bort så jag är begränsad på ett hel annat sätt än innan jag blev påkörd, men det är bara att kämpa på och förhoppningsvis så kommer det bli bättre med tiden.
 
Hur har din dag varit?
 
Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Sol idag här också, men samtidigt snö så inte riktigt den vårkänsla som jag hade hoppats på..
Vad bra att du märker en förbättring med övningarna - trägen vinner!

vitagavlar.blogspot.com sa...

Heja dig! Träna på och ha en trevlig & lugn helg! Kram Lisa

Majken sa...

Ja det är bara att kämpa på & så sakteliga utöka :-)

Bra att du inte kör träningspass med förkylning i kroppen... :-)

Underbart väder idag.. Tog en härlig lunchpromenad :-)

Ha en fin kväll!
Krya på dig!
Kram

Åsa sa...

Såg ut att vara skönt i solen!! Dags att boka nån kväll?
Hade så himla gärna velat träffa er. Ta det lugnt
Nu i helgen och ta hand om dig o nacken. Kram
På dig och hälsa från oss

Nazima sa...

Visst har vi haft det härligt på västkusen idag!

Skönt att du märker av förbättring med övningarna. Jag önskar dig en skön helg!
Massa kramar!

Helenas loggbok sa...

Så härligt med sol och blå himmel! Man blir ju inte så bortskämd med det så här års! Hoppas du får en lugn och skön helg så kroppen får vila och samla kraft!
Sor kram
Helena

Eva sa...

Ja, vi har det tufft med sjukdom i kroppen och skador på det , men det gäller ändå att träna på en bra nivå så det funkar utan att ta ut sig För mycket och bli liggande totalt uttröttad och med fruktansvärd värk. Hitta balansen är inte lätt när man ofta faller in i sitt tidigare liv när man aktivt tränande och van att ta ut sig totalt och återhämta sig snabbt. Men man måste vara aktiv på en nivå annars försämras kroppen ännu mer och skadan förbättras inte. Men det är oerhört svårt när man är mitt i livet ganska ung man jämför sig med omgivningen vad dom gör och vad man själv klarar och många gånger visar man inte heller hur fruktansvärd trött eller ont man har. Men du vårat liv är inte slut ,det är bara annorlunda. Vi får ibland möjligheten att stanna upp för vi måste lyssna på vår kropp och inte bara köra på efter vårt huvud och vad alla andra gör. Ha det bra och vi får hitta en linje/stig som passar oss. Motorvägen passar oss inget vidare där hastigheten går i 120 minst, den har vi svängt av.

millandante sa...

Underbart när solen tittade fram igår! Idag var det lite segare..;)

Attans att nacken spökar och att du hade sån otur med påkörningen...:( Önskar dig en varm och mysig helg nu!

KRAM