torsdag 1 november 2012

Novembermys...

 
1:a november idag och vi närmar oss adventstider...


Butikerna är redan fyllda av advents- och julpynt och jag känner även om det är tidigt en längtan efter juletider...
 
Jag hade en förhoppning om att regnet skulle dra vidare när vi lämnade oktober och gick in i november, tyvärr gick inte den önskan i uppfyllelse mer än några timmar under förmiddagen idag, sen började det smattra på fönsterrutorna igen...
 
Vädermässigt har dagen alltså varit lite si så där här på Västkusten, men annars har det varit en helt okej dag som toppades med en mysig vardagsmiddag hos familjen F som bor fem minuter bort. Hör som Ni vet inte till vanligheterna att jag hälsar på vänner en vardagskväll, men idag blev det ett riktigt trevligt undantag med god mat och det bästa sällskapet.
 
Nu säger jag go natt och önskar er en fin fredag!
 
Kramar Bella ♥

4 kommentarer:

Bodil sa...

Låter ju som en trevlig vardagskväll!
Kul med julsaker man längtar ju lite.
Här är det mycket med kalkoner just nu för det är ju snart Thanksgiving.
Kram Bodil.

Charlie sa ... sa...

Ler stort när jag ser din första bild och text.

Så ska november tas ;)

Jag börjar nu så smått också längta lite till advent och juletider. Den här stormen har varit så intensiv och omfattande. Nu behövs det ljus, värme, fin musik och sköna filtar som man kryper upp med i soffan. Med lite glögg kanske ;)

Men som Bodil skriver...först kalkoner!

Kram
Lotta

Majken sa...

Här var det uppehåll till klockan 16 få kom REGNET ...
Inte ser det så trevligt ut imorgon heller...

Men vem har dött av lite regn.. 😉
Ha en godnatt!
Kram ❤

Postadress Torslanda sa...

Detsamma till dig ! Ha en fin fredag!