söndag 4 november 2012

Kitchen-wall från Alloc

 
Jag har sett i bl a Arga Snickaren och nu senast Nygyggarna hur de använts sig av hela skivor "kakel" i kök och badrum och tycker det verkar väldigt enkelt o smidigt även om jag kanske inte vill använda det när vi så småningom renoverar badrummet så känns det som ett bra alternativ för att fräscha upp vårt kök...
 
 
Jag har målat köksluckorna efter vi flyttat in och är helt okej med den vita färgen, men kaklet som är mer äggskalsvitt ser smutsigt ut och jag vill ha även det vitt. Så småningom ska vi göra om köket så det handlar om att fräscha upp det för en 2-5 års period och då kan det vara ett alternativ med dessa skivor som kan sättas direkt på det befintliga kaklet. Ska vi ta ner det gamla kaklet och kakla om får vi även byta bänkskivorna och då drar kostnaden iväg...
 
En ganska trist söndag på alla sätt närmar sig sitt slut och det känns helt okej då timmarna mest segat sig fram och det ska bli skönt att efter Solsidan o Hellenius hörna få krypa ner i sängen och förhoppningsvis få sova bättre än i natt.
 
Har roat mig med att under eftermiddagen kolla på tapeter och annat som skulle kunna förnya vårt hem, är sugen på en uppfräschning. Spanade bl a in Alloc:s köksskivor som man kan använda istället för kakel, verkar smidigt o enkelt och som ett möjligt alternativ för vårt kök. Hur det blir återstår att se, men att kika kostar inget och man får inspiration.
 
Hoppas du haft en skön söndag!!
 
Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

50 shades nästan ;)

Det är så roligt att fixa och ordna hemma, men man får ta lite i taget. Som du skriver - det drar snabbt iväg!

Njut av söndagskvällen och ha en fin börja på veckan Bella!

Stor kram
Lotta

vitagavlar.blogspot.com sa...

Då tycker jag hellre att ni skall måla kaklet... Tycker inte alls om dessa skivor utan gillar äkta vara, men visst kan det vara ett smidigt alternativ?! Spännande att se hur ni gör i köket då, förändringar är alltid kul...
Ha en toppenvecka! Kram Lisa

Majken sa...

Att titta kostar ingenting :-)
Det ser verkligen fint ut med dessa skivorna :-)

Hoppas du får sova gott inatt!
Kram

Nazima sa...

Hej! Visst verkar dom skivorna fiffiga?! Mina svärföräldrar har såna i sitt bageri och det blev Görsnyggt! Jag har litefunderingar På om inte vi ska sätta upp sån istället för kakel i vår tvättstuga, men det ligger lite längre fram i tiden så vi fÅr fundera vidare.... Ha en bra start på veckan! Kramar

therese hagman sa...

Mmm enkelt sätt att göra det lite finare.. Min mamma och hennes Bekis använde dessa för att på ett enkelt sätt piffa upp deras kök utan arr göra allt. :) Skickar en stor kram och du.. Läser här nästan varje dag.. Önskar vi kunde ses någondag.. :)

Helenas loggbok sa...

Hej!
Jag är ingen bra bloggvän just nu. Tack snälla för att du tittar in hos mig! Vad spännande med din brors husbygge. Det ser ut som ungefär samma form som vi har på vårt hus i Sverige, fast vår är lite mindre. De där skivorna verkar spännande. Ofta drar det ju med sig så mycket om man ska byta kakel. En gång lossnade hela väggen bakom när vi skulle ta bort kakel i köket. Panik! Vi fick ringa en snickare som fick komma och "rädda oss" och allt blev dyrare än tänkt.
Ha det gott!
Kram
Helena

Kia sa...

Jag är också sugen på att fixa i köket! Vi egentligen göra om helt men det står liksom inte på planeringen än på några år!! Så lite ändring som färg på väggar och ta bort några skåp och så kommer det nog bli inom kort.

Ha en toppen dag!
kram Kia