lördag 18 juni 2011

Trapplöst, mera vitt och kusinbesök...


Arbetet med vårt altanbygge och återställning av trädgården går sakta, men säkert framåt. Idag tog sambon bort lastpallarna som vi haft som trappa sedan i höstas i väntan på att marken skulle sätta sig tillräckligt efter dräneringen för att vi skulle kunna bygga en ny trappa. Markfyllningen är nu gjord och nu är vi äntligen där att nästa projekt blir att börja bygga stommen till nya trappan och altanen...

Känns som att jag håller på med ett evighetsprojekt när det gäller min fönstermålning, men det går framåt och det får helt enkelt ta sin tid med tanke på att det bara går att måla när det är fint väder och jag bara har möjlighet att måla på helgerna. Fick målat färdigt altandörren och fönstrena ovanför altanen idag, återstår den trista skrapningen då jag målat på fri hand, vet inte om det var så klokt att inte maskera innan målning, men orkade helt enkelt inte göra det innan jag började måla...

Lördagen har bjudit på oväntat fint väder även om det i skrivande stund återigen regnar ute. Hade inte räknat med uppehåll och sol så jag kom inte igång med målningen förrän efter lunch och i ärlighetens namn så hade jag varken ork eller lust till renoveringsarbete idag även vädret var målarvänligt. Vissa dagar känner man bara för en dag utan måsten och allra helst hade jag velat läst en bra bok och bara slappat, men som husägare så får man bita ihop och "bara" göra det som måste göras. Motiverade mig själv idag med att ju mer jag gör nu desto mindre har jag kvar att göra under semestern, och egentligen så tycker jag det bara är roligt att greja med egna huset, men som sagt man kan inte vara på hugget varje dag.

Fick trevligt besök av min kusin i eftermiddags och då det var alldeles för länge sedan vi sågs så var det roligt att han hade möjlighet att stanna så att vi även fick bjuda på middag inann han åkte hem för en liten stund sedan. 

En trevlig kväll närmar sig sitt slut och det är dags för mig att krypa i säng så jag säger go natt och på återseende imorgon!

Kramar Bella ♥ 

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där får ni ta ett rejält skutt för och komma ut, gissar att du går i en annan dörr. Måla fönster är inte sådär jättekul, inte skrapa färg heller. Men maken hittade en jättebra grej till rakblad som var superbra och skrapa med, hoppas du har något sånt.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

Johanna Stålros sa...

Vilket hästjobb, men som sagt en dag i taget så kommer det att bli underbart fint. Kram Johanna

mammaxtre sa...

Man kan inte vara på topp varje dag. Så enkelt är det. Slit inte ihjäl dig. Försök att bara vara, också.

Sköt om dig

cecce sa...

Vilket fint hus ni har! Och finare blir det så som ni jobbar och står i. Fönstermålning är ett riktigt slavgöra:-) Duktiga du!!

Hoppas du kan njuta lite av söndagen. Här regnar det dock mellen solglimtarna. Vädret kan liksom inte bestämma sig!!

Sköt om dig!

Kramar!

Susanne sa...

Titta så fint det blir och vilket jobb du lägger ner...låter jobbigt ;)
Hoppas du har en skön söndag och att det regnar lite mindre hos dig för här har det varit regn hela helgen :(

Kramen

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Hej Bella!

Härligt att se att ni kommit så långt med huset :)

Med sådana stora projekt, får det lov att ta tid! Man får jobba på när tillfälle finns.

Kan vara lite skönt att det regnar lite då och då. Så får ni en chans att vila mellan varven också ju ;)

Hoppas du får en fortsatt fin söndag!

Kram Carolina

Monkan sa...

Vad fint du gör ! Jag minns när vi dränerade om vilken jättestor vallgrav vi hade runt hela huset och man balanserade på stegar och hoppade omkring för att komma sig in i huset...ett under att alla ben var i behåll
lycka till med målningen
monika

camilla sa...

Gud så fint det blir! Tänk vad färg kan göra stor skillnad!

Hoppas allt är bra med dig!

Stor kram!