onsdag 29 juni 2011

Tennisfinalen i Båstad nästa...


För ett par veckor sedan vann sambon två biljetter till finalen i Swedish Open i Båstad...



Jag har aldrig varit på tennisveckorna och faktiskt heller aldrig sett en tennismatch live tidigare, så det här ser jag fram emot!

Ännu en riktigt varm sommardag lider mot sitt slut och det känns som att sommaren nu är här på riktigt. Går man på stan så möter man sommargäster som är ute och strosar och jag gissar att badstränderna varit fulla av sommarlovslediga barn och semesterfirare idag som passat på att lapa sol och badat. Har fått rapporter om att värmen i havet nu stigit och jag är inte så lite avundsjuk på sambon som börjar sin semester idag och i skrivande stund sitter på en trubadurkväll på Gullholmen i det vackra vädret.

Handboll, fotboll, bordtennis m fl är sporter jag provat på och spelat i många år, men tennis är inget jag har ägnat mig åt och inte heller varit en flitig åskådare till sedan Edberg och Wilander slutade spela, men lagom till finalen av tennisveckan i Båstad så åker vi dit för att se årets upplaga av Swedish Open avgöras. Ska bli riktigt kul och jag hoppas på att det fina vädret håller i sig och att det blir en spännande och bra match.

Nu ska jag titta på Leila bakar i Frankrike och så hoppas jag att ni tar tillvara på denna fina sommarkväll på bästa sätt!

Kramar Bella ♥

1 kommentar:

alegni sa...

hej vännen! länge sedan jag hunnit kommentera senast. kikat in som hastigast har jag nog gjort, och läst om allt trevligt du hunnit med på sistone.
ja, nu känns det som sommar, äntligen och samtidigt känns det som om man blivit snuvad på hela juni månad. den går liksom åt till att vänta på semestern.
ha det gott och hoppas tennisfinalen blir spännande!
kram
ingela