lördag 18 december 2010

Leilas rocky road...


















Idag blir det godisverkstad här hemma, Leilas rocky roads mm ska göras så att godisskålarna blir fyllda lagom till jul....

Har under flera år hört många av vännerna sprida lovord över Leilas rocky roads, har dock inte provat att göra dem själv ännu, men nu är ingredienserna inhandlade så när frukosten är intagen denna lördagsmorgon blir det till att sätta igång och pyssla i köket, julgodis ska tillverkas och julmat förbereads inför den kommande helgen.

Avslutar med receptet på Leilas rocky roads och önskar er en trevlig dag!

LEILAS ROCKY ROADS
Färdigt på: 40 min

Ingredienser
12 kakor

600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

Gör så här

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).
2. Blanda samtliga ingredienser.
3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.
 
Kramar Bella ♥

10 kommentarer:

alegni sa...

är godiset uppätet redan? det ser i alla fall ohyggligt gott ut...
kram och skön lördagskväll!
ingela

Å sa...

japp, de är grymt goda!!! bra val! kram

Julia sa...

Hej Bella!

Gud så gott det ser ut, har också hört talas en hel del om Leilas rocky roads, blev dom goda?

Hoppas du haft en härlig lördag :)
Kram Julia

MIN LYCKA ♥ sa...

Bakade det förra året och guuudd så himmelst gott!!! MMmmmmm;)

KRAM

camilla sa...

Mmm!! Trots att jag ägt böckerna ett bra tag har jag inte tagit mig för att göra dessa än! Det finns ju så mycket gott att välja på :)

KRAM Camilla

LOTTAS HOME sa...

Hej vännen!
De där lät ju bara sååå gott.
Hoppas att ni haft en riktigt mysig helg!
Kram Lotta

Mia sa...

Ska oxå ge mig på de där Goa rackarna! Gott att ha till jul..

Hoppas allt är bra med dig fina Bella...

Kram

Lilla Vrån sa...

Hoppas att det gick bra med godistillverkningen.
Jag såg att Leila gjorde en ny sort som hette Bounty road...det finns ju hur många matlagningsprogram som helst nu på tv.
Jag är en stor fantast av dessa program:)
Kramar//Carina

cecce sa...

Testade detta godis förra året! Mums! Verkligen gott! Ska försöka hinna i år också. Barnen har frågat efter det:-)
Hoppas du har det bra och inte behöver stressa ihjäl dej i julförberedelser.
Idag börjar jag mitt jullov!! Skönt!

Sköt om dej!
Kramar

Uh-huh-me.com - Nettan sa...

Hej Bella!

Hoppas allt är fint med dig? kikat in några gånger dessa dagar för att se om nya inlägg fanns :)

Hoppas att du hinner ta det lugnt såhär i juletider!

Må gott! Kramar!