onsdag 29 december 2010

Leila och Tomtenisse...

Jag måste vara den sista i alla fall i bloggvärlden som blivit ägare till Leilas a piece of cake, fick den i julklapp av svärmor så nu blir det till att baka efter nyår, vet inte hur det går ihop med att det väl nästan hör till att man ska börja ett nyttigare liv vid varje årsskifte, men lite sött kan inte skada och att Leilas recept är goda, ja det vet vi ju alla...

Mina föräldrar har haft som tradition att varje år ge mig och min bror en tomte i julklapp som vi skrivit årtalet vi fått den under, ett jätteroligt minne att ha och det är kul att se hur "tomtemodet" förändrats genom åren. Detta är en tradition som jag kommer föra vidare till mina barn om jag har turen att få bli förälder en dag. Nissen på bilden är årets tillskott till samlingen...

Endast två dagar återstår av år 2010 och det börjar bli dags att blicka tillbaka på året som gått, minnas det som minnas bör och lämna det som varit tufft och jobbigt bakom sig och blicka fram emot ett nytt oskrivet år fyllt av möjligheter. Förberedelserna för årets nyårsfirande pågår, men läget känns ovanligt kontrollerat i år, nästan så att jag funderar på om vi missat något, men oavsett så lär klockan slå tolv och det nya året skålas in så vi tar det som det kommer och hoppas på en trevlig kväll med goda vänner. Det är lite sjukdomar här och var bland gästerna så vi får hoppas på att alla kryar på sig tills på fredag.

Sambon har varit ledig idag efter en intensiv julhandel och med tanke på att det är - 20 grader ute så är jag väldigt tacksam över att han burit in 64 säckar pellets idag från maskinhallen, vi har ett förråd i pannrummet som rymmer ca 60 säckar och det var helt tomt nu så, TACK! Jag jobbar som vanligt även imorgon så denna onsdagskväll blir lugn för min del.

Önskar Er alla en trevlig kväll!

Kramar Bella ♥

14 kommentarer:

Annas inspiration sa...

Hej söta Bella!

God fortsättning! Hur är det med din förkylning?

Blev det ingen ledighet för dig i mellandagarna, men nu är det snart nyår. Skönt med tre dagars sammanhängande ledighet :-)

Många goa kramar

HOUSE of ADELA sa...

Å den boken är underbar, såklart du måste baka nåt smarrigt sen=)
Hoppas er nyår blir lyckad nu=)

Kramar
Adela

Unknown sa...

Vilken mysig tradition, det är ju verkligen en kul idé med en ny "årstypisk" tomte varje jul :-)

Hoppas att slutet på detta 2010 blir riktigt bra för din del och att nästa år bjuder på många glädjeämnen för oss alla!

Kramar från bloggvännen Caroline

Nilla Q sa...

Hej Bella!

Leilas bok är fantastisk, man kan inte låta bli att baka när man börjar läsa den!

Håller också på att planera nyår som bäst, jag ska fixa efterrätten - kanske ska ta en titt i Leilas bok!

Ha det bra!

Kram Pernilla

Zandra sa...

Tack fina du för dina ord och tankar, dem värmer och ger en lite mer ork.. Svårt att förklara :-)
Vilken mysig tomtetradition!
Jag hoppas ni får en mysig och fin nyårsafton tillsammans med era nära och kära.
Stor Kram <3

Mia sa...

Leila i like a LOT!!!

Ja fy bubblan va kallt här är!!

Ha ett underbart slut på 2010 finaste Bella!!!!

Kramar till dig vännen

alegni sa...

du kan andas ut, bella. jag saknar fortfarande leilas böcker i min kokbokssamling ;)
hoppas ni får ett trevligt nyårsfirande och ett riktigt gott nytt år! det finns en hel del händelser detta år som jag vill glömma och begrava när vi nu går in i ett nytt och förhoppningsvis bättre år.
allt gott! kram
ingela

Madde sa...

Du var inte den sista:)

Anne-Lie sa...

Jag har den inte heller, eftersom jag har gluten. Min vill gärna ha den.

Den kylan tar knäcken på mig, vill ta ner taket på bilen och njuta av solen!

Kram Anne-Lie

Signe 1 sa...

Gott Nytt år söta vännen! ♫˙·٠•●♥ ღ•*¨`*•♥

Ha det gott så ses vi nästa år;-)

Kraam S.

Ps. I love Leila:-)

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Nej, du är inte den sista som har fått Leilas bok, för jag har den inte...Fniss!

Hoppas att det gått bra o jobbat!
Önskar dig ett riktigt Gott nytt År!

Nyårskramar Therese

Elin sa...

Kikar in och önskar dig ett Gott nytt år såhär lite i förskott!

Stor Kram

Helenas loggbok sa...

Hej Bella!
Boken är jättefin och bra. Jag bakar inte så ofta, men då och då blir det bl.a scones från denna bok.

Mysigt att få tomtar varje år av mammsen och pappsen. En jättekul tradition!

Hoppas ni får ett mysigt nyårsfirande och att alla vänner blir friska så ni kan träffas som planerat.

Känns skönt att stänga det här året som slutade lite dramatiskt för oss och gå in i nästa år som just nu känns som ett oskrivet blad.
Håller tummarna både för dig och oss att det inte ska bli så tufft med tanke på hälsan som det här året.

Stora kramar och Gott Nytt År till dig Vännen!
Helena

Julia sa...

Hej fina Bella!
Begravningen var så vacker, självklart tungt men så fin. Jätte fin musik och mycket värme.

A piece of cake är en underbar bok, finns mycket gott att baka i den!
Helt rätt, klart man måste få unna sig lite!!

Snart nyårsafton och min kommande jobb helg, känns lite trist. Men tack och lov så börjar jag inte tidigt :)

Önskar dig ett gott nytt år Bella.
Kramar till dig